اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان است که با تحقیق و پژوهش می‌توان تاحدودی از آثار مخرب بلایای طبیعی در این کشور را کم کرد.

ایران جزو 10 کشور حادثه‌خیز جهان است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در مانور کشوری امداد و نجات که در تپه شهدای گمنام بروجرد برگزار شد، گفت: کشور ایران به دلیل شرایط اقلیمی خاص یکی از حادثه خیزترین کشورهای دنیا است که از تعداد 40 حادثه طبیعی غیر مترقبه بیش از 30 مورد  از این حادثه‌ها در ایران رخ می‌دهد و شش درصد بلایای طبیعی جهان را ایران به خود اختصاص داده است.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در مجامع در حال توسعه، وقوع حوادث است که براساس آمار منتشر شده از سوی مجامع جهانی طی 20سال گذشته بیش از 3 میلیون نفر در اثر بلایای طبیعی جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد‌: با تحقیق و پژوهش می‌توان تاحدودی از آثار مخرب بلایای طبیعی کم کرد و همچنین مقاوم‌سازی و استحکام بناها، احیای مراتع و آمادگی‌های گروهی می‌تواند در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی موثر باشد.

ترابی یاد آور شد: افرادی که آموزش‌های امدادی را در اختیار ندارند، بیشتر از افراد دیگر در زمان وقوع حوادث آسیب می‌بینند که جمعیت هلال احمر باید آموزش‌های خود را وسعت داده و مردم آمادگی کافی را نیز در این زمینه داشته باشند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان گفت: طی سال‌های گذشته تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر را شاهد بوده‌ایم که این تلاش نشان دهنده روحیه ازخودگذشتگی و وحدت و ایثار بین آنها است.

حجت‌الاسلام بهروز پیروز‌فر متذکر شد: نجات جان انسان در تعالیم دینی ما از جایگاه والایی برخوردار است و هر اقدامی که در راستای کمک رسانی و ایثار و نجات مورد رضای خداوند قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: انسان اگر بتواند روحیه ایثار خود را در هر جایی تقویت کند، این سدی در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار فارس در بروجرد، در مانور کشوری امداد و نجات در بروجرد امام جمعه بروجرد، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان، مدیر کل حوادث و سوانح استان لرستان و معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول