اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی دیوان محاسبات کشور:

3600 نقطه حادثه‎خیز مالی در کشور شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: 3 هزار و 600 نقطه حادثه‌خیز مالی در کشور شناسایی شده است.

3600 نقطه حادثه‎خیز مالی در کشور شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حمید تیموری پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان گلستان اظهار داشت: دیوان محاسبات بر اساس اصول 55 و 54 قانون اساسی و مواد یک و دو دیوان حفظ و صیانت از بیت‎المال را مهم‌ترین وظیفه خود قرار داده است.

وی افزود: در نظام دینی و حکومت اسلامی نیز حفاظت از بیت المال بر عهده آحاد مردم و دستگاه‎های اجرایی است.

تیموری خاطر نشان کرد: با این نگاه و با توجه به اسناد بالادستی، تاکیدات مقام معظم رهبری و سند توسعه چشم‌انداز 20 ساله کشور و همچنین برنامه توسعه کشور دیوان نیز سند راهبردی را برای خود ترسیم کرده است.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: این برنامه راهبردی در چهار سال گذشته در دیوان اجرا و برای چهار سال آینده نیز در راستای ارتقای توسعه ملی برنامه‎های مناسبی را در دستور کار دارد.

تیموری با بیان اینکه توسعه ملی با توجه به توسعه منطقه و استان‎ها محقق می‎شود ابراز داشت: در سند راهبردی هفت استراتژی مهم برای این مسیر ترسیم شده که نگاه دیوان در آن به سمت ارتقا و افزایش اقدامات پیشگیرانه است.

وی با اشاره به اینکه 100 سال از فعالیت دیوان محاسبات در کشور می‎گذرد افزود: در این سال‎ها وظایف، حدود و اختیارات متفاوت بوده اما اگر ما در فعالیت‎های گذشته خوب عمل می‎کردیم نباید شاهد حجم وسیع تخلفات باشیم.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور یادآور شد: این نگاه باعث شد تا ما در دیوان محاسبات به سمت تغییر رویه آن هم از نگاه مچ‎گیری به نگاه پیشگیری حرکت کنیم.

وی یکی از محورهای سند راهبری دیوان را ایفای نقش حداکثری در تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی برشمرد و عنوان کرد: با توجه به کار فنی دیوان می‎تواند منشأ اثرگذار خوبی برای مجلس، دولت و دیگر افراد تصمیم‎گیر در سطح کشور باشد.

تیموری گفت: این مهم با ارتقای نقش و اقدامات پیشگیری و تعامل با دستگاه‎ها حول دو محور قانون و اخلاق میسر خواهد بود.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه آیین‎نامه حرفه‎ای را در همین راستا برنامه‎ریزی کرده‎ایم اظهار داشت: با همه اهداف ترسیم شده اقدامات خوبی در دیوان محقق شده و ما از حسابرسی رعایت و مالی به سمت حسابرسی عملکردی حرکت کرده‎ایم.

وی افزود: در این حسابرسی منابع، شرایط و اختیارات مدیر نیز مورد تجریه و تحلیل قرار می‎گیرد.

تیموری پروژه نظارت الکترونیکی بر محاسبات را از دیگر اقدامات برشمرد و تصریح کرد: در همین راستا 3 هزار و 600 نقطه حادثه‎خیز مالی شناسایی و به محض ثبت اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‎گیرد و سریعا اطلاع‎رسانی لازم به مدیران انجام می‎شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول