اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم:

فرهنگ غدیر باید بیش از گذشته در زندگی مردم جاری شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم گفت: فرهنگ غدیر باید بیشتر از گذشته در زندگی اجتماعی همه اقشار جامعه جاری و ساری شود.

فرهنگ غدیر باید بیش از گذشته در زندگی مردم جاری شود

محمدحسین زندویان امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دیلم اظهار داشت: مردم باید از این طریق و با الگوپذیری از فرهنگ غنی غدیر در راستای ارتقای سطح زندگی خود گام بردارند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی غدیریه‎های فارسی در دیلم افزود: هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگی آشنایی بیشتر مردم با مسئله غدیر و ولایت است.

زندویان ادامه داد: تلاش ما این است با اجرای برنامه‎های فرهنگی مناسب زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را با واقعه غدیر و تاثیرگذاری آن در دین اسلام فراهم کنیم.

این مسئول بیان کرد: رخداد غدیر در ذى‏الحجه سال دهم هجرى تنها یک حادثه تاریخى نیست و تنها نام یک سرزمین نیست، بلکه یک تفکر و نشانه‏اى است از تداوم خط نبوت و چشمه‏اى که تا پایان هستى مى‏جوشد.

وی تاکید کرد: غدیر روز اکمال دین، اتمام نعمت و موجب خشنودى خداست و روز بزرگ، روز گشایش و روز تکامل است و غدیر نه تاریخ نه جغرافیا و نه روایت بلکه ولایت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم اضافه کرد: پیشوند غدیر، رسالت و پسوند آن، ولایت و امامت است.

این مسئول در ارتباط با نحوه برگزاری مسابقه فرهنگی غدیریه‎های فارسی در دیلم گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و در راستای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ غدیر و ولایت مسابقه فرهنگی غدیریه‏های فارسی با الهام از اشعار سروده شده شاعران قدیم و معاصر در وصف غدیر در سطح شهرستان دیلم برگزار می‎شود.

زندویان تصریح کرد: در این مسابقه 10 سؤال از اشعار فارسی در رابطه با غدیر طرح شده که پس از توزیع و جمع‎آوری پاسخنامه از افراد برتر طی مراسی تقدیر خواهد شد. 

وی اذعان داشت: در این مسابقه فرهنگی که به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت علاقه‎مندان باید پاسخنامه سئوالات را تا پایان مهلت مقرر به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم تحویل دهند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول