اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان:

پشت کردن به غدیر خم بسترساز قیام عاشورا شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: پشت کردن مردم به اتفاق غدیر خم و پیاده‌سازی‌ نکردن پیام‌های پرمحتوای این رخداد سرنوشت‌‌ساز بستر‌ساز شکل‌گیری نهضت خونین عاشورا شد.

پشت کردن به غدیر خم بسترساز قیام عاشورا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام علی کاروند بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشن غدیر خم در دفتر این نهاد در شهرستان با تبریک عید پر فضیلت غدیرخم اظهار داشت: بر اساس احادیث و روایات معتبر وارده، اسلام بر پایه و اساس سه واقعه تاریخی غدیرخم، قیام و نهضت عاشورا و انتظار بنا نهاده شده است.

وی با بیان اینکه رخداد تاریخی غدیرخم سرشار از پیام‌های غنی برای همه اقشار جامعه در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی در همه اعصار است، تصریح کرد: معرفی حضرت علی (ع) از سوی پیغمبر (ص) به فرمان خداوند در یک منطقه و روز مشخص با حضور 80 تا 120 هزار نفر شاهد عینی برای جانشینی حضرت محمد (ص) انجام شد و این واقعه در اسناد و نوشته‌های تاریخ اسلام توسط حاضران در این محل ثبت شد.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: هنوز زمان کوتاهی از شهادت حضرت رسول (ص) نگذشته بود که گروهی از انسان‌های بی‌بصیرت و جاهل به اوضاع سیاسی اجتماعی زمان خود با تشکیل شورایی، حضرت علی (ع) را از حق امامت و ولایت که امر پروردگار بود عزل و فردی بی‌خرد و بی‌لیاقت را انتخاب و حکومت را به آن واگذار کردند.

وی با اشاره به چرایی قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش اذعان کرد: پشت کردن مردم به اتفاق غدیر خم و عدم پیاده‌سازی‌ پیام‌های پرمحتوایی این رخداد سرنوشت‌‌ساز و روز بسیار باشکوه و متعالی در روزشمار اسلام بستر‌ساز شکل‌گیری نهضت خونین عاشورا در کربلا شد.

کاروند متذکر شد: جریان‌سازی و نهادینه‌کردن پیام واقعه غدیر خم در تمام لایه‌های امور زندگی اجتماع بهترین مرجع راهبردی برای مقابله با برنامه‌های پلید دشمنان اسلام است.

وی سومین پایه و اصلی که اسلام بر آن بنا نهاده شده است را کلیدواژه انتظار عنوان کرد و گفت: ظهور و انتظار هستند برای اینکه به واقعه غدیر خم و پیام و محتوای این کلید رهایی بشر از همه نابسامانی‌ها و نارسایی‌های جسمانی و روانی عمل شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در ادامه در خصوص برنامه‌های جشن غدیر در شهرستان گفت: برپایی 100 ایستگاه صلواتی در سطح شهر و روستا، برگزاری گفتمان دینی در مساجد، مدارس و مراکز عالی آموزش، ارسال پیامک‌های با موضوع غدیر، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی « غدیر زلال وحی» با پیش‌بینی شرکت 3 هزار نفر، دیدار با سادات و اعزام مداح به مساجد شهر و روستا با هماهنگی کانون مداحان در روز غدیر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 100 مبلغان دینی در سطح شهرستان با عنوان برنامه از قربان تا غدیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، افزود: 30 نفر از مبلغان دینی از شهر قم در روز عید برنامه‌های تبلیغی با موضوع غدیر خم و پیام آن به مسجد شهر و روستا اعزام خواهند شد.

کاروند در پایان عنوان کرد: برنامه محوری «پیمان با غدیر و استقبال از محرم» با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با مداحی حاج محسن طاهری در مسجد اعظم تویسرکان در روز عید غدیرخم برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول