اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز اردویی سپاه یزد:

تبیین فرهنگ غدیر جامعه را در مقابل آسیب‌ها بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز اردویی و گردشگری سپاه یزد با تاکید بر بهره‌گیری از معارف و فرهنگ غدیر در سطح جامعه گفت: تبیین فرهنگ غدیر جامعه را در مقابل آسیب‌ها و نقشه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

تبیین فرهنگ غدیر جامعه را در مقابل آسیب‌ها بیمه می‌کند

حبیب‌الله سیف‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به اجرای بازخوانی واقعه بزرگ غدیرخم توسط سپاه الغدیر استان‌ یزد و برخی نهادهای این استان، اظهار داشت: غدیر خم یک روایت خدایی است و تفهیم درست این واقعه به جامعه و جوانان از تکرار عاشوراها جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه موضوع غدیر در جامعه ما اندکی مغفول مانده، ادامه داد: حرکت‌های خوبی در زمینه غدیر انجام شده، اما آنگونه که باید به این رویداد مهم و تاریخی توجه نشده است.

مدیر مرکز اردویی سپاه ناحیه یزد افزود: با ورود بسیج به این رویداد عظیم فرهنگی، طی سه سال گذشته بازخوانی واقعه غدیر خم در دستور کار قرار گرفته که با استقبال و توجه ویژه مردم روبه‌رو شده است.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار در سال 89 با راهنمایی علما و روحانیون این واقعه تاریخی در شهر مقدس قم بازخوانی شد و در سال گذشته نیز این واقعه در 73 نقطه از کشور بازسازی و بازخوانی شد.

سیف‌الدینی با اشاره به استقبال چشمگیر از نمایش بازسازی واقعه غدیر خم ابراز داشت: امسال نیز برای سومین بار حماسه بزرگ غدیر با بهره‌گیری از رهنمودهای علما و مراجع و استفاده از روایات و احادیث بازخوانی و بازسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز این رویداد عظیم تاریخی در شهرستان‌های یزد، مهریز، اردکان، میبد و صدوق از پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه، به مدت سه روز بازخوانی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مراسم در یزد از ساعت 14:30 روز یازدهم آبان‌ ماه در موقعیت شهید رشیدی جنب پارک کوهستان یزد برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اردویی سپاه یزد تصریح کرد: این واقعه در شهرستان ‌صدوق در روز جمعه، در شهرستان اردکان در روز شنبه مصادف با روز عید غدیر، در شهرستان میبد و مهریز نیز در روز جمعه برگزار خواهد شد.

سیف‌الدینی متذکر شد: با همکاری شهرداری یزد و سازمان اتوبوسرانی به منظور انتقال مردم به موقعیت شهید رشیدی اتوبوس‌های حمل و نقل شهری از روز پنج‌شنبه آماده ارائه خدمت به شهروندان است تا در این زمینه نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول