اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون هنری وزارت ارشاد:

جشنواره قربان تا غدیر باید معارف اسلام را به جهان معرفی کند

خبرگزاری فارس: مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره ملی قربان تا غدیر باید به گونه‌ای برگزار شود تا بتواند معارف اسلام را به جهانیان عرضه کند.

جشنواره قربان تا غدیر باید معارف اسلام را به جهان معرفی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اصغر امیرنیا پیش از ظهر امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره ملی قربان تا غدیر در خراسان جنوبی اظهار کرد: هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره باید آثاری خلق کنند که برای تمام جهان الگو باشد.

وی به فرارسیدن عید سعید غدیر خم اشاره کرد و افزود: زندگی سیاسی حضرت علی (ع) برای همه روشن است و در انتصابات ایشان هیچ‌گونه رابطه فامیلی و دوستی دیده نمی‌شود.

مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این جشنواره بنا به دلایلی قرار بود امسال برگزار نشود اما صاحب اصلی این جلسه حضرت علی (ع) بانی جلسه امسال نیز شد و برگزاری این جلسه را امروز شاهد هستیم.

امیرنیا ادامه داد: سخن گفتن در باب غدیر بسیار سخت است و نیازمند دانش فراوان است چرا که مهمترین عید مسلمانان محسوب می‌شود.

وی به گردآوری کتاب «الغدیر» علامه امینی اشاره کرد و بیان داشت: زحماتی که در راستای توسعه و ترویج غدیر از سوی علامه امینی کشیده شده بر هیچکس پوشیده نیست.

مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علامه امینی با وجود سفرهای متعدد توانست کتابی به این عظمت را جمع‌آوری کند.

امیرنیا تصریج کرد: وی برای جمع‌آوری این کتاب بالغ بر 100 هزار جلد کتاب را رصد و 10 هزار جلد کتاب را مطالعه کرده است.

وی افزود: در این راستا با وجود چنین هنرمندانی مسئولیت هنرمندان ما در خلق آثارشان سنگین‌تر می‌شود.

مشاور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: نسل جوان امروز نیازمند زنده کردن حوادث بزرگ تاریخی و الگوسازی قهرمانان واقعی دین هستند.

امیرنیا بیان داشت: مردم و مسئولان وظیفه دارند در راستای حفظ سربلندی، عزت مسلمانان و جلوگیری از تخریب حوادث بزرگ تاریخی در قالب فعالیت‌های هنری اهتمام بیشتری به این موضوعات داشته باشند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول