اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

صدور 35 مجوز سقط‌ درمانی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از صدور 35 مجوز سقط درمانی در همدان خبر داد و گفت: در شش ماهه سال جاری 35 مجوز سقط درمانی در استان همدان صادر شده است.

صدور 35 مجوز سقط‌ درمانی در همدان

علی‌احسان صالح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از صدور 35 مجوز سقط درمانی در همدان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 25 مورد بوده است.

وی با بیان این مطلب که سقط‌ درمانی در استان 29 درصد افزایش داشته است، گفت: بر اساس قانون سقط درمانی در مواردی که نگهداری جنین تهدید جانی برای مادر داشته باشد و یا جنین ناقص‌الخلقه باشد قبل از چهار ماه و 10 روزگی جنین (زمان و لوج روح) با تأیید سه پزشک متخصص و پزشکی قانونی به صورت قانونی انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان این موضوع که فتوای مقام معظم رهبری و تعداد دیگر از علما به صورت موردی این مسئله را خلاف شرع تشخیص نداده‌اند، تصریح کرد: قانون سقط درمانی در تاریخ 10/3/1384 در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 25/3/89 به تأ‌یید شورای نگهبان رسیده و در حال حاضر بر اساس آیین‌نامه تدوینی در سازمان پزشکی قانونی کل کشور در حال اجرا است.

صالح در ادامه گفت: بر اساس مصوبه سقط‌ درمانی زمانی که مادر دچار بیماری‌های قلبی یا ریوی، اختلالات کبدی، واریس مری، نارسایی کلیه، صرع و... باشد و جنین با مواردی همچون استخوان‌سازی ناقص، فقدان یا غیر مؤثر بودن هر دو کلیه، ناهنجاری مادرزادی که موجب پدید آمدن ستون مهره‌ها، مقعد، قلب، نای، مری، کلیه و اندام‌های غیر طبیعی می‌شود، بیماری‌های خونی (تالاسمی)، عقب‌ماندگی ذهنی، شکاف مادرزادی در جمجمه، رشد ناکامل و غیر طبیعی کشنده و... مواجه باشد با رعایت شرایط قانونی عمل سقط درمانی امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: صدور مجوز سقط درمانی پیش از چهار ماه و 10 روزگی صادر می‌شود و متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک لازم شامل شناسنامه زن و شوهر، سه قطعه عکس تمام‌رخ، ‌تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه‌ها، معرفی‌نامه از پزشک متخصص معالج به همراه سونوگرافی معتبر، پرداخت تعرفه تعیین شده به مراکز پزشکی قانونی مراجعه و نسبت به دریافت مجوز سقط درمانی اقدام کنند که متعاقباً حضور زوجین در این معاینه الزامی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در پایان گفت: بدیهی است در صورت ارائه مجوز سقط‌ درمانی از سوی پزشکی قانونی به مراکز درمانی اقدام به سقط بلامانع است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول