اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی:

عملیات اجرایی طرح آب‌رسانی بجنورد نهایی شد

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: با پایان کار لوله‌گذاری خط 48 کیلومتری انتقال آب از سد شیرین‌دره به بجنورد، روند اجرایی طرح آب‌رسانی این شهرستان نهایی شد.

عملیات اجرایی طرح آب‌رسانی بجنورد نهایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی، حسین علی‌میرزایی تصریح کرد: علاوه بر خط انتقال، کار ساخت چهار ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه آب و مخزن 30 هزار متر مکعبی طرح آب‌رسانی بجنورد نیز پایان یافته است.

وی تاکید کرد: طرح آب‌رسانی بجنورد طی چهار سال اخیر با مشکلات متعددی برای تأمین اعتبار، خرید تجهیزات پروژه‌های خط انتقال، تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ مواجه شد که با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای و همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و همچنین کارشناسان، پیمانکاران و مشاوران، این معضلات برطرف شد.

علی‌میرزایی اظهار کرد: برای شست و شوی خط انتقال، مخازن ذخیره آب و همچنین طی فرآیندهای لازم شیمیایی آماده‌سازی تصفیه‌خانه به زودی آب سد شیرین‌دره توسط خط انتقال به تصفیه‌خانه ساخته شده در ارتفاعات غرب شهر بجنورد منتقل می‌شود.

وی گفت: با وجود موانع سخت فیزیکی و جغرافیایی در طول مسیر 48 کیلومتر خط انتقال، منبع تأمین آب نیز در این طرح تا محل تصفیه و توزیع آن در شهر بجنورد 750 متر اختلاف ارتفاع دارد و برای پمپاژ آب به این ارتفاع چهار ایستگاه پمپاژ قوی طراحی و اجرا شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی مبلغ اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را تاکنون 890 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌های مختلف این طرح را 250 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی برای تکمیل پروژه‌های جانبی این طرح در نقاط مختلف آن ادامه دارد.

وی اظهار کرد: طرح آب‌رسانی بجنورد شامل 48 کیلومتر خط انتقال با 740 متر اختلاف ارتفاع پمپاژ آب از سد شیرین‌دره تا شهر بجنورد، چهار ایستگاه پمپاژ، تأسیسات تصفیه‌خانه آب و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی است.

علی‌میرزایی گفت: طرح ملی آب‌رسانی به شهر بجنورد برای تأمین آب جمعیت شهر بجنورد تا افق 1410 پیش‌بینی شده است و با بهره‌برداری از این طرح سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر بجنورد و روستاهای اطراف مسیر خط انتقال از سد شیرین‌دره تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه ساخته شده برای طرح آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین‌دره در شرایط کنونی پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه آب کشور محسوب می‌شود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی توانایی و استفاده از فن‌آوری تصفیه عناصر و فلزات سنگین از آب را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تصفیه‌خانه عنوان کرد و گفت: تصفیه‌خانه طرح آب‌رسانی بجنورد توانایی تصفیه سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب را با خروجی بهترین کیفیت داراست.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول