اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین خبر داد

اعزام دانشجویان قزوینی به راهیان نور غرب

خبرگزاری فارس: مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: دانشجویان استان قزوین در قالب اردوهای راهیان نور به استان کردستان با هدف بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور در اواخر آبان ماه اعزام می‌شوند.

اعزام دانشجویان قزوینی به راهیان نور غرب

مهدی برزگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: 300 نفر از دانشجویان استان قزوین اعم از دختران و پسران در اواخر آبان ماه سال جاری به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: دانشجویان قزوینی با اعزام به مناطق غرب کشور از ناحیه‌های سقز، سرپل ذهاب، مرز خسروی و تپه‌های الله‌اکبر بازدید می‌کنند.

برزگر با اشاره به اینکه دانشجویان استان قزوین از مناطق عملیاتی غرب در استان کردستان بازدید می‌کنند، ابراز کرد: آنان در این مناطق با ایثار، شهادت،‌ شهامت و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران آشنا می‌شوند و همچنین قدر خون‌هایی که برای تداوم انقلاب اسلامی در این مناطق ریخته شده را بیشتر درک می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با بازدید دانشجویان از مناطق عملیاتی غرب کشور فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر در بین آنان نهادینه می‌شود و همین امر موجب ارتقای این فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان اینکه دانشجویان استان قزوین در قالب اردوهای راهیان نور در تیر ماه سال جاری به استان کردستان اعزام شده‌اند، اظهار کرد: این دانشجویان نیز در این اردوهای از منطقه سردشت، پل ذهاب، تپه‌های الله‌اکبر و شهر بانه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه استقبال دانشجویان برای شرکت در اردوهای راهیان نور غرب کشور در سال گذشته بسیار چشم‌گیر بود، بیان کرد: 150 دانشجو اعم از دختران و پسران به این اردوها اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: 70 نفر از پسران و 80 نفر از دختران دانشجو در قالب اردوهای راهیان نور به شمال غرب کردستان در تیر ماه اعزام شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس از هر دانشگاه استان قزوین 10 نفر که 5 نفر دختر و مابقی پسر هستند، به این اردو اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد محدودی از دانشجویان استان قزوین با توجه به امکانات رفاهی و خدماتی می‌توانند به اردوهای غرب کشور اعزام شوند، اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم با افزایش این امکانات تعداد بیشتری از آنان را به این اردوها اعزام کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانشجویان با بازدید از مناطق غرب کشور با شکنجه‌های وحشتناک رزمندگان و نوع شهادت شهدا توسط دشمنان آشنا می‌شوند و همچنین فرماندهان و راویان خاطرات خودشان را برای دانشجویان تعریف می‌کنند و آنان را با جبهه سیاسی و نظامی این مناطق آشنا می‌کنند.

اعزام 2500 دانشجوی قزوینی به راهیان نور جنوب

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: امسال 2500 نفر از دانشجویان در دانشگاه‌های استان قزوین به اردوهای راهیان‌ نور جنوب کشور به استان خوزستان در اواخر بهمن و اوایل اسفند اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان مربوط دانشگاه‌های پیام نور، آزاد و بین‌المللی به صورت مستقل دانشجویان را در قالب کاروان‌های راهیان نور به سوی جنوب اعزام می‌کنند، ابراز کرد: از هر دانشگاه بیش از 450 دانشجو به این مناطق اعزام می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ناحیه بسیج دانشجویی به صورت متمرکز از هر دانشگاه دانشجویانی را در قالب دو کاروان جداگانه برادران و خواهران به اردوهای راهیان نور جنوب اعزام می‌‌کند.

برزگر با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور گفت: دانشجویان استان قزوین در مناطق غرب با جبهه سیاسی و همچنین با نحوه چگونگی تجاوز کومله، دموکرات، منافقین و بعثی‌ها و در جنوب بیشتر با جبهه نظامی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول