اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی:

آسانسورهای آذربایجان‌غربی ایمنی لازم را ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: آسانسورهای آذربایجان‌غربی از ایمنی لازم و کافی برخوردار نیستند.

آسانسورهای آذربایجان‌غربی ایمنی لازم را ندارند

منصور جلایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آسانسورهای برقی و هیدرولیکی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌غربی مبادرت به کنترل و نظارت و بازرسی آسانسورها و صدور گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور کرده است.

وی با بیان اینکه آسانسورهای هیدرولیکی نصب شده در ساختمان‌ها مشمول استاندارد اجباری است، تصریح کرد: باید گواهی پایان‌کار این ساختمان‌ها پس از صدور گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور و تأییدیه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی صادر شود.

جلایر با اشاره به مراحل صدور گواهی ایمنی عملکرد آسانسورها، افزود: پس از ثبت‌نام متقاضیان در سامانه الکترونیکی اداره کل استاندارد با ارائه کد پیگیری، متقاضیان به شرکت‌های بازرسی ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی ادامه داد: پس از اخذ مدارک مربوطه توسط شرکت‌های بازرسی از متقاضیان و طی مراحل، کنترل گواهی ایمنی آسانسور صادر می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار یک ساله گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت آسانسورها، تاکید کرد: لازم است آسانسورها حین بهره‌برداری، تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار گیرند.

جلایر گفت: به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، آسانسورها به صورت سالانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده بازرسی ادواری شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالانه، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های شخصی و دستگاه‌های اجرایی و دولتی دارای آسانسور است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول