اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند:

سالانه 85 میلیون قطعه بچه‌ماهی چشم‌زده در نهاوند تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سالانه 85 میلیون قطعه بچه‌ماهی چشم‌زده در نهاوند تولید می‌شود که شهرستان در این زمینه مقام نخست کشور را دارد.

سالانه 85 میلیون قطعه بچه‌ماهی چشم‌زده در نهاوند تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری عصر امروز در جمع تولیدکنندگان ماهی در شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند به واسطه وجود سراب‌ها، چشمه‌ها و قنات‌های پرآب و خروشان جایگاه مناسبی برای ایجاد سایت‌های شیلات و پرورش ماهی در استان همدان و غرب کشور است.

وی از وجود 41 استخر پرورش ماهی در نهاوند خبر داد و گفت: در این بخش بیش از یک‌هزار و 500 نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: تاکنون تولید ماهی در نهاوند یک هزار و 250 تن در سال بوده و از آنجایی که 10 طرح پرورش ماهی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی مصوب شده و آماده پرداخت است، پیش‌بینی می‌شود میزان 250 تن ماهی به این میزان افزوده شود و به یک‌هزار و 500 تن در سال افزایش یابد.

وی اظهار داشت:‌ از دیگر فعالیت‌‌های مدیریت شیلات توسعه شیلات و سایت‌های پرورش ماهی در استخرهای خاکی و سنتی است که نخستین نمونه آن با 20 میلیون تومان تسهیلات قادر خواهد بود سالانه 10 تن ماهی قزل‌آلا تولید کند.

ظفری به سرانه مصرف ماهی در استان و مقایسه آن با کشور پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور هشت کیلوگرم به ازای هر نفر است و در استان همدان، میانگین نزدیک به پنج کیلوگرم است که با برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب می‌توان این میزان را سال به سال افزایش داد.

وی به وجود مجهزترین مرکز تولید پرورش ماهی در نهاوند اشاره کرد و بیان داشت: این سایت قادر است با تولید سالانه 500 تن گوشت ماهی و تولید بیش از 20 میلیون قطعه بچه‌ماهی چشم‌زده سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و همچنین تولید داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در این مرکز با ایجاد نور کاذب تلاش شده دوره‌های باروری و تخم‌گذاری ماهی‌های مولد به کمترین زمان ممکن برسد که همین امر موجب شده سود بیشتری عاید علاقه‌مندان به پرورش ماهی در نهاوند شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول