اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان یزد تأکید کرد

ماهی استرلیاد تحولی بزرگ در صنعت آبزی‌پروری کشور

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان یزد گفت: استان یزد در پرورش ماهی استرلیاد در کشور پیشگام است و پرورش این ماهی می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت آبزی‌پروری این استان ایجاد کند.

ماهی استرلیاد تحولی بزرگ در صنعت آبزی‌پروری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از جهاد کشاورزی استان یزد، محمدعلی مبینی اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج آبزی‌پروری و تنوع گونه‌های جدید آبزیان در استان یزد در سال گذشته اقدام به رهاسازی هزار قطعه بچه ماهی استرلیاد با وزن 20 گرم در استخر کشاورزی در منطقه چاه افضل اردکان کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته و طبق آخرین آمار زیست‌سنجی انجام شده، میانگین وزنی این نوع ماهی به 250 گرم رسیده است.

مبینی اظهارامیدواری کرد: با اتمام پروژه تحقیقاتی این نوع از ماهی بتوانیم پرورش آن را به صورت انبوه در استخرهای ذخیره آب کشاورزی توسعه و ترویج دهیم.

وی یادآور شد: ماهی استرلیاد از خانواده تاس ماهیان و از گونه بومی آب‌های شیرین رودخانه ولگا و اورال در حاشیه دریای مازندران است که این نوع ماهی کوچک‌ترین نوع تاس ماهیان دریای مازندران شناخته شده است.

مدیر شیلات استان یزد همچنین عنوان کرد: تخم‌ریزی این نوع ماهی در اردیبهشت و با دمای آب 9 تا 17 درجه و در اعماق چهار تا 14 متری انجام می‌گیرد و این ماهی از ماهیان با ارزشی است که می‌تواند تحولی در صنعت آبزی‌پروری کشور ایجاد کند.

مبینی با اشاره به تولید خاویار از این نوع ماهی گفت: تولید خاویار از گونه‌ای از ماهی استرلیاد که وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد می‌تواند تحولی چشمگیر در توسعه آبزی پروری کشور و استان داشته باشد.

وی ادامه داد: ماهیان استرلیاد ماده در وزن‌های بسار پایین و حتی کمتر از یک کیلوگرم موفق به تولید خاویار شده‌اند به طوری که حداقل وزن ماهی ماده استرلیاد 640 گرم و حداکثر آن 984 گرم و میانگین وزنی آنها 807 گرم است.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول