اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال 89 تاکنون

نام علی بیش ‌از 5 هزار بار در هرمزگان به ثبت رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال هرمزگان گفت: نام علی و نام‌هایی با پسوند علی از ابتدای سال 89 تاکنون 5 هزار و 660 بار در ثبت‌احوال هرمزگان به ثبت رسیده است.

نام علی بیش ‌از 5 هزار بار در هرمزگان به ثبت رسیده است

مهدی عسکری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر و تبریک این مناسبت اظهار داشت: آمار نامگذاری در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور نشان می‌دهد، اسامی و القاب حضرت امام علی(ع) مورد توجه جدی ایرانیان در نامگذاری فرزندان پسر خود بوده است.

وی با بیان اینکه طبق ‌آمار موجود تاکنون نام علی و القاب حضرت بیش از سه میلیون بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور تکرار شده است، افزود: ایرانیان توجه ویژه‌ای به ائمه اطهار(ع) دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال هرمزگان با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید فراوانی به انتخاب نام نیکو برای فرزندان دارد، تصریح کرد: انتخاب نام ائمه ‌اطهار(ع) نشانگر عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار(ع) است که در جامعه اسلامی با اقبال بالایی همراه است.

وی با اشاره به اینکه والدین وظیفه دارند علاوه بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان نسبت به تربیت دینی و اسلامی کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند، اضافه کرد: والدین می‌توانند از دوران کودکی فرزندان خود را با سیره عملی اهل بیت‌(ع) آشنا کرده و در تربیت دینی آنان بکوشند.

به گفته وی، انتخاب نام علی در سال‌های گذشته در صدر نام‌های پسران در استان هرمزگان قرار گرفته و در استان از ابتدای سال 89 تاکنون هزار و 435 نوزاد به نام علی نامگذاری شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین نام‌های امیرعلی، امیرحسین و امیرمحمد به ترتیب دارای فراوانی هزار و 752، هزار و 281 و هزار و 192 است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول