اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای برنامه توسعه مدیریت اطلاعات ایمنی در جاده‌های آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: برنامه توسعه مدیریت اطلاعات ایمنی در جاده‌های آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود.

اجرای برنامه توسعه مدیریت اطلاعات ایمنی در جاده‌های آذربایجان‌غربی

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اجرای برنامه توسعه مدیریت اطلاعات ایمنی در جاده‌های آذربایجان‌غربی‌ و تصادفات جاده‌ای (GIS) و دایر کردن مرکز GIS حمل و نقل و ایمنی استان، توسعه ITS در جاده‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت و نظارت بر وضعیت ایمنی و ترافیک استان از برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی و کنترل جاده‌ها، افزود: تشویق سرمایه‌گذاران و صدور مجوزهای لازم جهت تجهیز جاده‌های استان به مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، جذب سرمایه و صدور مجوزهای لازم به متقاضیان بهره‌برداری از مراکز معاینه فنی خودرو سنگین، توسعه مرکز مدیریت راه‌ها، همکاری و همراهی در اصلاح نقاط پرحادثه و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی استان از جمله برنامه‌های بلندمدت این اداره کل است.

طالبی مدیریت بهینه، نظارت‌ مستمر و عملیاتی در این زمینه را بسیار مفید دانست و گفت: این مرکز به عنوان مرکزی برای جمع‌آوری اطلاعات لحظه‌ای از وقایع جاده‌ها و انتشار آن به تمام عوامل استفاده کننده از جاده‌ها، مسئولان مربوطه و دستگاه‌های ذی‌ربط محسوب می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این اداره کل با جمع‌آوری اطلاعاتی از قبیل وضعیت جاده‌ها، موقعیت جغرافیایی محورها، آمار تصادفات جاده‌ای و داده‌های آماری بخش حمل و نقل استان و بررسی و مطالعه آن برای تدوین برنامه‌های آینده اقدام می‌کند و این اطلاعات را نیز در همان لحظه به مخاطبان انتشار می‌دهد.

طالبی تصریح کرد: به عبارتی این مرکز متشکل از واحدهای گوناگونی است که ماحصل فعالیت هر یک از بخش‌ها در روند اجرای اقدامات ایمن‌سازی جاده‌ها، راهداری و طرح‌های عمرانی اهرم کارسازی به شمار می‌آیند و با پیش‌بینی احتمال وقوع حادثه، خطرهای حادثه آفرینی که در کمین جان و مال انسان‌ها نهفته است را از بین می‌برند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول