اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان خبر داد

کاهش 22 درصدی تلفات جاده‌ای در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه کردستان از کاهش 22 درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های استان در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

کاهش 22 درصدی تلفات جاده‌ای در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری ظهر امروز در جمع رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته نیز آمار کشته‌شدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای 98 نفر کمتر از سال قبل از آن بوده است.

وی به کشته شدن 49 نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در استان اشاره کرد و گفت: با وجود این تعداد کشته، در مجموع نسبت به6 شش ماهه نخست سال گذشته بیش از 22 درصد کاهش داشته‌ایم.

رئیس پلیس راه کردستان از افزایش 45 درصدی تصادفات جرحی در این استان در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 409 فقره تصادفات در محورها و جاده‌های استان اتفاق افتاده است.

به گفته نادری، تصادفات امسال در محورهای استان هم از لحاظ تعداد و هم از نظر آمار تلفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 40 درصد از تصادفات شش ماهه نخست سال‌جاری به دلیل واژگون شدن خودرو بوده است، تصریح کرد: انحراف به چپ خودرو و تجاوز از سرعت مطمئنه از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادفات امسال در استان بوده است.

رئیس پلیس راه کردستان خاطرنشان کرد: ‌14 درصد از کشته‌های تصادفات استان نیز موتورسیکلت‌‌سواران هستند.

نادری در ادامه از کاهش 28 درصدی جرائم برخورد با تخلفات رانندگی در استان خبر داد و گفت: میزان جریمه‌های شش ماهه نخست سال‌ گذشته در این استان 356 هزار فقره بود و این آمار امسال به 260 هزار فقره کاهش یافته است.

وی همچنین از کاهش 40 درصدی برخورد در زمینه سبقت غیرمجاز، 16 درصد سرعت غیرمجاز و 32 درصد تجاوز به چپ و 21 درصدی برخورد با رانندگان در زمینه کمربند ایمنی در این استان خبر داد و افزود:‌ برخورد با موتوسیکلت‌سواران 19 درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 3 هزار و 125 دستگاه موتورسیکلت متخلف در استان توقیف شده‌اند.

به گفته وی، 3 هزار و 648 دستگاه خودرو دارای دو مورد تخلف و 48 جلد گواهینامه که نمرات منفی آنها از حد نصاب بیشتر بود نیز در مدت زمان یاد شده توقیف شده‌اند.

وی به کاهش نرخ تلفات ناشی از تصادفات برای چهار سال متوالی در این استان اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح فرهنگ ترافیک عمومی در استان، پیگیری و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و نواقص جاده‌ای از مهم‌ترین عوامل کاهش آمار وقوع تصادفات در استان است.

وی در پایان تصریح کرد: جاده‌های استان از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و رانندگان باید با رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی حافظ جان و مالشان باشند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول