اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا خبر داد

ایجاد باند سبقت در جاده آستارا‌ـنمین

خبرگزاری فارس: فرماندار آستارا گفت: تا پایان دولت دهم باند سبقت در جاده آستارا‌ـنمین ایجاد می‌شود.

ایجاد باند سبقت در جاده آستارا‌ـنمین

کیوان اسدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به طرح‌های عمرانی دولت دهم، اظهار کرد: اولویت دولت خدمتگزار در طرح‌های عمرانی پروژه‌های مهر ماندگار هستند که در کنار آنها طرح‌های دیگری نیز تا پایان دولت دهم ‌به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به احداث باند سبقت در جاده آستارا‌ ـ نمین، افزود: جاده آستارا به نمین ظرفیت تردد حجم بالای خودروها به ویژه در ایام تعطیلات را ندارد و ایجاد باند سبقت در بخش‌هایی از این جاده  احساس می‌شود که با توجه ویژه دولت قرار است تا پایان دولت دهم باند سبقت در این جاده ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به اینکه جاده آستارا به نمین به دلیل عرض کم، وضعیت هندسی و پیچ‌های نسبتا تند دارای گنجایش کم هستند، تصریح کرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده توسط متخصصان حوزه راه و کارشناسان راهور نیروی انتظامی، ایجاد باند سبقت مجاز در این جاده تا حد زیادی از مشکلات تردد و ترافیک سنگین جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به ساخت راه‌آهن قزوین ‌ـ ‌رشت‌ـ انزلی ‌ـ آستارا، از تکمیل راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت تا اسفند سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طبق دستور ویژه رئیس جمهور و وزیر راه و شهر سازی امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

اسدپور با بیان اینکه پس از اتمام راه‌آهن قزوین‌ـرشت ادامه این پروژه در انزلی و آستارا به صورت ویژه آغاز می‌شود، ابراز کرد: راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت‌ـ بندرانزلی ‌ـ آستارا به طول 370 کیلومتر است که عرض این خط به صورت استاندارد یک‌هزار و 435 میلی‌متر و مجموع طول تونل‌های آن 22.7 کیلومتر خواهد بود.

وی اتصال بندرانزلی و مرز مشترک آستارا با کشور آذربایجان به شبکه راه‌آهن و تسهیل در مبادلات بین بنادر شمالی و جنوبی کشور از طریق حمل و نقل را از جمله مزایای احداث راه‌آهن گیلان ذکر کرد.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: ایجاد یک مسیر تمام ریلی در کریدور ترانزیتی شمال‌ـجنوب برای ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه، قفقاز و کشورهای اروپای شرقی و مرکزی با خلیج فارس و شبه قاره هند از جمله اهداف اصلی راه‌اندازی راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت ‌ـ بندرانزلی ‌ـ آستارا است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول