اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در قرقیزستان عنوان کرد

معرفی ظرفیت‌های تجاری به فعالان اقتصادی ایران و قرقیزستان

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در قرقیزستان بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های تجاری دو کشور ایران و قرقیزستان به فعالان اقتصادی تاکید کرد.

معرفی ظرفیت‌های تجاری به فعالان اقتصادی ایران و قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی نجفی‌خوشرویی یکشنبه شب در حاشیه نشست آشنایی با فرصت‌های تجاری کشور قرقیزستان که با حضور سفیر ایران در قرقیزستان و تجار و صادرکنندگان استان قم برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص ظرفیت‌های تجاری کشور قرقیزستان گفت: قرقیزستان کشوری در آسیای مرکزی است که جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی با این کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در روابط دو کشور وجود دارد که ما در قالب برنامه‌های مختلف در تلاش هستیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

سفیر ایران در کشور قرقیزستان با تاکید بر اینکه حجم روابط کنونی مبادلات تجاری دو کشور ایران و قرقیزستان شایسته ظرفیت‌ها و روابط دو کشور نیست، اظهار کرد: در همین راستا در قالب تدابیری همچون ارتباطات اتاق استان‌ها، همایش‌های تجاری، گروه‌های کاری تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها درصدد هستیم حجم مبادلات را افزایش دهیم.

این مسئول تصریح کرد: به همین منظور استان‌های کشور، بخش خصوصی، فعالان اقتصادی،‌ شرکت‌ها و موسسات از ظرفیت‌‌های خوبی برخوردار هستند ولی یک بخش مهم کار شناخت این ظرفیت‌ها است.

نجفی یادآور شد: ما هر چه ببیشتر بتوانیم ظرفیت‌هایی که در دو کشور دارد برای طرفین معرفی کنیم موجب افزایش شناخت و در نتیجه توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور خواهد شد.

وی همچنین در رابطه با مشکلات مطرح شده از سوی تجار و صادرکنندگان قمی گفت: در رابطه با قرقیزستان ما مشکل حادی نداریم.

سفیر ایران در قرقیزستان با بیان اینکه فکر می‌کنم بخشی از این مشکلات و مسائل ناشی از عدم اطلاع از شرایط، مقررات و زمینه‌های موجود باشد اذعان داشت: تلاش خواهیم کرد اطلاع‌رسانی‌ها تقویت شود و قوانین، شرایط و مقررات در دسترس تجار و صادرکنندگن قرار گیرد تا دو طرف بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول