اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی :

ورود زودهنگام به انتخابات آرامش سیاسی جامعه را مختل می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود زودهنگام به بحث انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، آرامش سیاسی جامعه را مختل خواهد کرد.

ورود زودهنگام به انتخابات آرامش سیاسی جامعه را مختل می‌کند

ابراهیم نکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: برگزاری انتخابات آزاد، سالم و رقابتی دستاوردهای زیادی برای هر جامعه‌ای خواهد داشت که ایجاد وحدت ملی و رابطه مطلوب و مستحکم میان مردم و مسئولان از جمله این موارد است.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی برای برگزاری انتخابات در حوزه سیاسی و انتخاب مسئولان ارشد کشور، رقابت‌هایی میان نامزدها و هواداران آنها ایجاد می‌شود که اگر این رقابت در چارچوبی سالم و قانونی باشد، دستاوردهای مثبتی را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم رباط کریم اضافه کرد: با این وجود اگر برای برگزاری انتخابات عوامل اجرایی و نظارتی، کاندیداها و هواداران آنها از چارچوب قانون خارج شوند، نه تنها انتخابات دستاورد مثبتی به همراه نخواهد داشت، بلکه به جامعه آسیب نیز وارد می‌کند.

نکو با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مسئولان ارشد کشور و فعالان سیاسی می‌توانند از این فرصت برای تحکیم وحدت ملی سود برده و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت را افزایش دهند.

*کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری فرهنگ احترام به قانون را ترویج کنند

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در رباط کریم مبنی بر اینکه ورود زودهنگام به عرصه انتخابات به ویژه تبلیغات برای کاندیداهای احتمالی چه پیامدهایی را به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: قانون انتخابات در کشور به صراحت زمان رسمی ثبت نام کاندیداها، تبلیغات و به طور کلی فرایند برگزاری این رقابت سیاسی را مشخص کرده است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به طور قطع اگر از این قانون تخطی کرده و به عنوان نمونه پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات برای جلب آرای مردم برنامه‌های غیر قانونی اجرا شود، این امر آرامش سیاسی جامعه را مختل خواهد کرد.

نکو ادامه داد: همچنین ورود زودهنگام به انتخابات بر تصمیم‌گیری صحیح جامعه تاثیر منفی گذاشته و به نوعی مردم را دچار سردرگمی خواهد کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید به چارچوب‌های قانونی احترام گذاشته و از این طریق فرهنگ قانون‌مداری و احترام به قانون را در جامعه ترویج دهند.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول