اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر استفاده از علوفه آلوده

60 راس دام در زرند تلف شدند

خبرگزاری فارس: 60 راس دام در یکی از روستاهای شهرستان زرند بر اثر چرا در باغ‌های سمپاشی شده پسته تلف شدند.

60 راس دام در زرند تلف شدند

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در حاشیه بازدید از تلفات دام‌های شهرستان زرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: دامداران باید از وضعیت سمپاشی مراتع و باغ‌های مورد استفاده برای چرا قبل از ورود دام‌ها به این مناطق اطلاع حاصل کنند.

غلامرضا زیدآبادی افزود: بر اثر ناآگاهی دامداران از وضعیت سمپاشی باغات و مزارع شاهد بروز مسمومیت در دام‌های برخی مناطق استان کرمان بوده و هستیم.

زیدآبادی با ممنوع و پر خطر دانستن نگهداری انواع سموم و مرگ موش در انبارهای علوفه و جایگاه‌های نگهداری دام ابراز داشت: در مواردی مسمومیت‌های دام به دلیل آغشته شدن علوفه در انبارها به انواع سموم و مرگ موش بوده است.وی تصریح کرد: همچنین نگهداری سموم مختلف کشاورزی و دامی و مرگ موش در آغل گوسفندان یکی دیگر از اشتباهات موجود در بین دامداران است.

زیدآبادی استفاده از علوفه کپک‌زده و چرا دام در نزدیکی معادن و کارخانجات مرتبط با معادن را خطرناک خواند و بیان داشت: دامداران از مصرف هرگونه علوفه کپک‌زده برای دام‌ها و چرای دام در مزارع نزدیک به معدن و کارخانجات مرتبط با معدن پرهیز کنند.

به گزارش فارس، 60 راس دام در شهرستان زرند بر اثر سموم کشاورزی مسموم و تلف شدند که اکیپی متشکل از مدیرکل دامپزشکی استان کرمان و معاون فنی این اداره کل برای کالبدگشایی و نمونه‌برداری و بررسی سایر موارد به منطقه عزیمت کردند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول