اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان انجام شد

راه‌اندازی 24 مرکز توزیع دام زنده در استان البرز

خبرگزاری فارس: به منظور تامین دام مورد نیاز مردم در آستانه عید قربان، 24 مرکز توزیع دام زنده در استان البرز راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی 24 مرکز توزیع دام زنده در استان البرز

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز از راه‌اندازی 24 مرکز توزیع و ذبح دام زنده در این استان به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان خبر داد.

سید اصغر برائی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در روز عید سعید قربان مردم مسلمان و مومن ایران اسلامی بر اساس تعالیم دین مبین اسلام قربانی کرده و آن را میان فقرا و نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه باید هرگونه تهیه و ذبح دام به صورت بهداشتی و شرعی باشد و مسئولیت مستقیم نظارت بر این امر بر عهده ادارات کل دامپزشکی در استان‌ها و شهرستان‌ها است، اقداماتی را برای تامین نیاز مردم به دام برای عید سعید قربان انجام داده‌ایم.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آیا امسال نیز مانند گذشته مراکز رسمی عرضه دام در استان البرز دایر خواهد شد؟ گفت: در طول سال تعدادی مرکز رسمی عرضه بهداشتی دام در این استان دایر است، اما به دلیل افزایش تقاضا در آستانه عید سعید قربان، جایگاه‌ها و مراکز جدید موقت در سراسر استان دایر کرده‌ایم.

برائی‌نژاد افزود: در همین راستا از صبح روز چهارشنبه، 24 مرکز رسمی عرضه بهداشتی دام در سراسر استان البرز دایر شده است.

* تامین دام مورد نیاز مردم در آستانه عید قربان

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس تجربه سال‌های گذشته و برآوردی که توسط کارشناسان اداره دامپزشکی و دستگاه‌های مرتبط انجام شده، تمهیدات لازم برای تامین دام زنده مورد نیاز مردم استان البرز صورت گرفته است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان البرز اعلام کرد: در حال حاضر 15 مرکز عرضه بهداشتی دام در شهرستان کرج، پنج مرکز در شهرستان ساوجبلاغ،‌ 3 مرکز در نظرآباد و 1 مرکز نیز در طالقان دایر بوده و مردم با مراجعه به این مراکز می‌توانند دام مورد نیاز خود را به صورت بهداشتی تامین کنند.

برائی‌نژاد افزود: همچنین کارشناسانی در این مراکز مستقر بوده و در صورت نیاز قربانی به صورت بهداشتی و شرعی در همین مراکز ذبح می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: مردم برای قربانی کردن، دام مورد نیاز خود را از مراکز رسمی و دارای مجوز تهیه کنند تا از نظر بهداشتی دچار مشکل نشده و سلامت آنها به خطر نیفتد.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول