اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان:

نهضت خاطر‌ه‌نگاری دفاع مقدس در همدان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: ایجاد نهضت خاطره‌نگاری دفاع مقدس از اهداف برگزاری جشنواره‌های خاطره‌نویسی در این حوزه است.

نهضت خاطر‌ه‌نگاری دفاع مقدس در همدان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، رضا سلیمانی اظهار داشت: در راستای تحقق منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد نهضت خاطره‌نگاری، این اقدام فرهنگی ـ ادبی در میان اهالی قلم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آحاد مختلف مردم که به شکلی در دوره دفاع مقدس سهیم بوده‌اند، انجام می‌پذیرد.

وی اعلام داشت: سومین جشنواره استانی خاطره‌نویسی دفاع مقدس با هدف تقویت پایگاه خاطره‌نویسی و پویایی این حرکت ادبی، جمع‌آوری خاطرات رزمندگان، ایثارگران و آحاد مختلف مردم از دفاع مقدس، ترغیب و شناسایی اهل قلم و ایجاد رقابت سالم در میان آنها و همچنین ثبت و چاپ آثار فاخر برگزار می‌‌‌‌شود.

 

* توصیه‌های خاطره‌نویسی دفاع مقدس

معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه خاطره باید عین واقعیت و مستند باشد، تصریح کرد: تعریف و تجلیل از اشخاص در ذکر خاطرات باید مختصر، مفید و واقعی باشد.

وی یادآور شد: هر خاطره باید دارای یک موضوع اصلی باشد و تمام مطالب پیرامون آن موضوع باشد ضمن اینکه از موضوع اصلی خود خارج نشود، همچنین نقل قول‌ها کم و زیاد نشود و عین آن نوشته شود.

سلیمانی اضافه کرد: نویسندگان خاطرات، توصیف فضا و مکان‌های ذکر شده در خاطره را مد نظر قرار داده و در ذکر اشیا و ... جزئیاتی مانند جنس، رنگ، نوع اشیا، ویژگی و... قید شود.

وی اعلام داشت: اگر اسم شخص یا منطقه‌ای در خاطره ذکر می‌شود، سعی شود به خوبی و کامل معرفی شود، مانند کیه، چه کاره بوده، روحیاتش چگونه بوده، و در زمان واقعه مد نظر چند ساله بوده و یا منطقه در کدام موقعیت جغرافیایی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است: علاقمندان می‌توانند تا پایان آذر ماه خاطرات خود را به دبیرخانه سومین جشنواره خاطره‌نویسی استان به نشانی؛ همدان ـ بلوار بعثت ـ ما بین خیابان هنرستان و شکریه شماره 302 (اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان) و یا از طریق صندوق پستی به شماره 698-65167، پست الکترونیک sajed.hamedan@gmail.com ارسال نمایند ضمن اینکه شرکت‌کنندگان برای دریافت اطلاعات بیشتر به www.hamedan.sajed.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 8279000 - 8256636 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول