اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی خبر داد

صدور یک میلیارد دلار میعانات گازی از منطقه ویژه پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی از صدور بیش از یک میلیارد دلار میعانات گازی از منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد.

صدور یک میلیارد دلار میعانات گازی از منطقه ویژه پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی احمد پورحیدر اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین مناطق ایران اسلامی در صنایع نفت و گاز محسوب می‌شود.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: توسعه و تقویت این منطقه از مسائل مهمی است که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و با تلاش‌های مسئولین شاهد اقدامات ارزنده در این راستا بوده‌ایم.

پورحیدر بیان داشت: بیش از یک میلیارد و 67 میلیون دلار میعانات گازی پارس جنوبی در مهر ماه امسال از مجتمع بندری پارس صادر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان میعانات گازی در قالب 9 محموله به وزن بیش از یک میلیون و 300 هزار تن به کشورهای مختلف صادر شده است.

این مسئول اذعان داشت: صادرات غیر نفتی و میعانات گازی از پارس جنوبی به وزن حدود دو میلیون تن، بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است؛ این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب 14 و 5 درصد افزایش یافته است.

مدیر گمرگ منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی با اشاره به وضعیت واردات کالاها و تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی در مهر ماه امسال یادآور شد: 518 محموله به وزن 37 هزار تن و به ارزش بیش از 238 میلیون دلار وارد این منطقه شده است.

پورحیدر مجموع واردات انجام شده شامل واردات قطعی و پروژه‌ای را 537 محموله اعلام کرد و گفت: در مدت یاد شده، در مجموع 37 هزار و 443 تن انواع کالا به ارزش حدود 240 میلیون دلار وارد منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی شده است که این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب 60 و 8 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول