اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خبر داد

اختصاص 150 میلیون تومان برای ترویج بیمه کشاورزی در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ رضوی از اختصاص 150 میلیون تومان برای ترویج بیمه کشاورزی در این استان خبر داد.

اختصاص 150 میلیون تومان برای ترویج بیمه کشاورزی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی اورانی عصر امروز‌ در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در سه حوزه پیش‌بینی و پیش آگاهی، پیشگیری و اقدام وارد عمل شده‌ایم و با همراهی کشاورزان که گروه‌های هدف بشمار می‌روند، موفق به مبارزه با بحران‌‌های مختلف عوارض طبیعی شده‌ایم.

وی ادامه داد: حوزه کشاورزی علاوه بر مواجهه با بحران‌های طبیعی، با برخی عوارض سوء مدیریت‌ها نیز مواجهه است و از این رو، بخش کشاورزی موظف به مبارزه با بحران طبیعی و غیرطبیعی است.

اورانی گفت: خشکسالی، سیل، آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی، بحران طبیعی و عدم مدیریت صادرات و واردات، از جمله بحران‌های غیرطبیعی است که جهاد کشاورزی با آن مواجهه است.

وی از اختصاص 150 میلیون تومان برای ترویج بیمه کشاورزی در سال جاری نیز خبر داد و افزود: بهترین شیوه مبارزه با بحران‌ها، توسعه فرهنگ بیمه در کشاورزی است و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی با اختصاص 150 میلیون تومان به منظور توسعه فرهنگ بیمه موفق شد سطوح بیمه‌ای زراعی را 20 درصد، سطوح بیمه‌ای باغات را 1 درصد و سطوح بیمه دام را 5 درصد افزایش دهد و در سال گذشته صنعت بیمه کشاورزی با دریافت 79 میلیارد تومان حق بیمه، رقمی حدود 5،5 برابر مبلغ دریافتی به عنوان غرامت به کشاورزان پرداخت کرده است.

این مقام مسئول هزینه کرد 129 میلیارد ریالی از منابع ملی و استانی برای مبارزه با بحران خشکسالی و کاهش اثر بلایای طبیعی خبر داد و افزود: احیا ومرمت قنوات، احداث کانال انتقال آب، انتقال آب با لوله و توانمندسازی روستائیان برای توسعه حوزه تولیدات از دیگر اقداماتی است که برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در سطح خراسان‌رضوی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول