اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان:

رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی وسایل گرمازا جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بر ضرورت دقت و رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی وسایل گرمازا تأکید کرد.

رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی وسایل گرمازا جدی گرفته شود

رضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با توجه به فرارسیدن فصل سرما و راه‌اندازی وسایل گرمازا اظهار داشت: افراد باید برای پیشگیری از وقوع حریق و حوادث ناشی از وسایل گرمازا از هم‌اکنون برای پیشگیری از خطرات احتمالی اقدام کنند.

وی علت عمده این حوادث را نقص فنی و در مواردی استفاده ناصحیح از وسایل گرمازا دانست و گفت: افراد باید قبل از اینکه توسط سرمای زمستان و یا دگرگونی‌های غیر قابل پیش‌بینی هوا غافلگیر شوند بهتر است از هم‌اکنون به هنگام راه‌اندازی وسایل گازسوز به دقت نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان به ارائه تعدادی از هشدارهای ایمنی در این خصوص پرداخت و تأکید کرد: دودکش‌ها مهمترین نقش را در خوب سوختن و همچنین ایمنی وسایل ایفا می‌کنند و شاید بتوان گفت که از ارکان اصلی ایمنی هر دستگاه حرارت‌زا سیستم دودکش آن است.

وی یادآور شد: قبل از بهره‌برداری از دستگاه حرارت‌زا مانند بخاری‌ها، آبگرمکن‌ها، سیستم حرارت مرکزی و... دودکش را نظافت و از باز بودن مسیر دودکش از پشت بام تا وسیله مربوطه اطمینان حاصل کنید.

عسکری ادامه داد: دودکش‌ها در ناحیه منتهی به فضای باز باید حداقل 80 سانتی‌متر از مرتفع‌ترین نقطه ساختمان بلندتر باشند و در ناحیه منتهی به فضای باز باید مجهز به کلاهک بوده تا از افتادن اجسام داخل دودکش و همچنین کوران هوا مصون باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان به نکات ایمنی نصب، سرویس و بهره‌برداری وسایل گرمازا اشاره و خاطرنشان کرد: نصب وسایلی را که جدیداً خریداری شده و برای نخستین بار مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت به نمایندگی‌های فروش بسپارید و قبل از نصب بخاری‌ها نسبت به سرویس و رفع نقایص احتمالی آنها بالاخص در ناحیه سیستم سوخت‌رسانی دستگاه اقدام کنید.

وی خطاب به افراد افزود: کوره دستگاه‌ها را حتماً نظافت کنید و حتی‌الامکان وسایل گرمازا را در فاصله یک متر از دودکش مربوطه نصب کنید و وسایل گرمازا مانند بخاری‌ها را در نزدیکی و تماس نزدیک با پرده‌ها و سایر اجسام قابل اشتعال نصب نکنید.

عسکری در پایان سخنانش گفت: در زمان استفاده از بخاری‌ها تمام درها و پنجره‌ها را نبندید و مسیری را برای ورود هوای تازه به محیط باز بگذارید تا اکسیژن سوخته شده توسط وسیله جایگزین شود، پس از نصب بخاری‌های گازی و اطمینان از عملکرد صحیح آنها مراقب باشید که شیر فلکه گاز مخصوص دستگاه در معرض دست‌کاری بچه‌ها و آسیب فیزیکی قرار نگیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول