اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی کرمان تاکید کرد

همگام‌سازی تولیدات کشاورزی با نیازهای بازار جهانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به ارتقای سطح کیفی بازارهای رقابتی جهان باید با نیازهای بازار جهانی همگام شد.‌

همگام‌سازی تولیدات کشاورزی با نیازهای بازار جهانی

عباس ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از برگزاری جشنواره ملی پسته در شهرستان سیرجان خبر داد و اظهار داشت: جشنواره ملی پسته این طلای سبز ایران از سابقه‌ای بسیار طولانی و تاریخی در کشور برخوردار است و این محصول ارزشمند از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و نقش مهمی در صادرات غیر نقتی کشور دارد.

وی بیان داشت: طی چند سال اخیر ارتقای سطح کیفی بازارهای رقابتی جهان ‌هر روز عرصه را بر عرضه این محصول مشکل ساخته است‌، لذا باید با نیازهای بازار جهانی همگام شد.

ملایی عنوان کرد: برای تحقق این امر شناخت دقیق بازار و سلیقه مصرف کنندگان و آگاهی ‌از سیاست‌ها‌، مشکلات و موانع اطلاع‌رسانی مجموعه فعالان چرخه تولید‌، فرآوری و صادرات پسته از ضروریات است.

وی افزود: جشنواره ملی پسته به عنوان بهترین شیوه ترویجی با به کارگیری رسانه‌های مختلف‌ و فراهم کردن موقعیت و شرایط لازم برای آگاه‌سازی و ایجاد انگیزه در طیف وسیعی از مخاطبان مطرح است.

وی اهداف کلی از برگزاری جشنواره ملی پسته را جشن شکر‌گزاری و برداشت پسته، تبادل اطلاعات میان محققان، کشاورزان و فعالان بخش خصوصی صنعت پسته، بررسی چالش‌ها‌، تنگناها و مشکلات فرآیند تولید و عرضه پسته، ایجاد بستر مناسب برای افکار سازنده میان محققان‌، کشاورزان، صادر کنندگان و بخش خصوصی و شناساندن قابلیت‌های شهرستان سیرجان عنوان کرد.

ملایی زمان برگزاری جشنواره را  18 و 19 آبان ماه جاری در شهرستان سیرجان اعلام کرد و گفت: در حاشیه  جشنواره نیز نمایشگاهی از ‌محصولات جنبی پسته‌، ماشین‌آلات و ادوات، ‌مکانیزاسیون ‌و صنایع تبدیلی‌، مواد غذایی وابسته به پسته به مدت یک هفته‌ برای فروش‌‌ دایر است.

وی افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره ملی پسته با حضور وزیر  جهاد کشاورزی‌، مدیرعامل بانک کشاورزی، استاندار کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

ملایی گفت: برگزاری چند پانل تخصصی در موضوعات آفات و بیماری‌ها‌، روش‌های نوین آبیاری‌، وضعیت اقتصاد، تجارت و تغذیه پسته برای کشاورزان ‌و مسئولان‌ از برنامه‌های جانبی جشنواره است.

وی تصریح کرد: در روز دوم جشنواره، جشن شکرگزاری‌، بازدید از نمایشگاه‌، برگزاری کارگاه آموزشی برقرار است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول