اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن‌ماه امسال

هشتمین جشنواره استانی فیلم و عکس در سنندج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره فیلم و عکس «ژیار» از برگزاری هفتمین دوره این جشنواره با حضور پنج فیلم‌ساز اقلیم کردستان عراق در سنندج خبر داد.

هشتمین جشنواره استانی فیلم و عکس در سنندج برگزار می‌شود

حمیدرضا گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به وقفه ایجاد شده در برگزاری جشنواره ژیار اظهار کرد: با توجه به نرسیدن آثار برخی از هنرمندان و درخواست‌های آنان این جشنواره با کمی تأخیر در بهمن ماه امسال به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش فیلم‌سازان کوتاه و مرور آثار یک‌ساله آنها، همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای جوان و ارج نهادن به تولیدات فاخر با نگاه به بسط و تعمیم ارزش‌های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، امید، عدالت و فرهنگ شهادت و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی به ارسال بیش از 90 اثر در بخش فیلم به این جشنواره اشاره کرد و افزود: 43 اثر از این تعداد بعد از بررسی‌های اولیه به بخش مسابقه راه یافته است.

به گفته وی، 330 اثر در بخش عکس نیز از سوی هنرمندان به این جشنواره ارسال شده است که 43 اثر آن در بخش مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر جشنواره فیلم و عکس ژیار همچنین از ارسال 21 فیلم‌نامه به جشنواره خبر داد و افزود: 10 اثر از این تعداد به بخش مسابقه جشنواره راه یافته است.

گوهری دفاع مقدس، عاشورای حسینی، ماه محرم و صفر، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، فیلم اولی‌های، محیط زیست و آزاد را از موضوعات آثار ارسالی به هشتمین جشنواره ژیار ذکر کرد.

به گفته وی، در این جشنواره در 16 بخش مختلف از جمله بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین صدابرداری، بهترین صداگذاری، بهترین تحقیق، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم پویانمایی، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم به معنای مطلق، بهترین فیلم بخش اولی‌ها، بهترین فیلم مسابقه ویژه دفاع مقدس، بهترین فیلم بخش محیط زیست و بهترین فیلم تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تقدیر می‌شود.

وی با انتقاد از عدم حمایت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان از این جشنواره استانی گفت: مصوب شد اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان جایزه بهترین اثر با موضوع سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را تامین کند که متاسفانه در این راستا اقدامی انجام نداده‌اند.

دبیر جشنواره فیلم و عکس ژیار در پایان از هماهنگی‌های لازم برای حضور مریم بوبانی و فرامرز صدیقی از بازیگران موفق کشوری در این جشنواره خبر داد و گفت: به منظور افزایش بیش از پیش مراودات با شمال عراق برنامه‌ریزی‌های مناسب برای حضور پنج نفر از بازیگران کردستان عراق نیز به عمل آمده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول