اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

موسم حج بهترین زمان برای تبدیل مخاطرات جهان اسلام به فرصت است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: موسم حج بهترین زمان برای تقویت همگرایی و اتحاد میان مسلمانان و تبدیل چالش‌ها و مخاطرات جهان اسلام به فرصت است.

موسم حج بهترین زمان برای تبدیل مخاطرات جهان اسلام به فرصت است

حسین الهی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پیام سالانه مقام معظم رهبری به کنگره جهانی حج، انقلاب‌های حادث شده در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام را دغدغه هر فرد مسلمان و به ویژه رهبر انقلاب دانست و اظهار کرد: انقلاب‌هایی که در خاورمیانه رخ داده است خاستگاه مقدسی دارد اما بعضاً با یک سری عوامل بیرونی ممکن است به انحراف کشیده شود.

وی ادامه داد: اگر عوامل بیرونی بر این حرکت مقدس غلبه کند، ممکن است فرآیند مقصود و هدفی که این قیام‌ها برای آن آغاز شده است به درستی طی نشود که اشاره مقام معظم رهبری هم نسبت به این موضوع معطوف بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: زمانی این حرکت مقدس به سرانجام مطلوبی منتهی می‌شود که با همان حرکت مقدس و پاک به فرآیندش ادامه دهد و عوامل بیرونی که نگاه مادی‌گری و نفسانی داشته و از ناحیه استعمارگران بر این انقلاب‌ها سوار شده، ناکام بمانند.

وی تاکید کرد: ملت‌های انقلابی باید این حرکت مقدس را بر اساس منویات خود اداره کنند تا به سرانجام نیکویی که مطلوب جهان اسلام و مردم خاورمیانه است منتهی شود همان‌گونه که نهضت امام خمینی(ره) به چنین نتیجه مطلوبی رسید.

الهی‌نژاد در مورد تأثیر موسم حج در اوضاع و شرایط کشورهای اسلامی و بازشناخت وضعیت کشورها گفت: کارهایی که در یک نگاه جمعی صورت می‌گیرد و در فرآیند جمعی حرکت می‌کند نتیجه خوبی هم خواهد داشت.

وی در عین حال یادآور شد: فرمایش مقام معظم رهبری در زمان و موقعیت مناسبی ایراد شده است چون موسم حج همه مسلمان‌ها با نژادها و موقعیت جغرافیایی مختلف و مذاهب متنوع در ید واحده قرار می‌گیرند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: ید واحده خیلی کارها می‌تواند انجام دهد حتی مخاطرات جهان اسلام را روشنگری کند.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در موسم حج راجع به آن می‌توان صحبت کرد انقلاب اسلامی مردم خاورمیانه و اهدافی است که این انقلاب‌ها باید به آن برسند.

الهی‌نژاد ادامه داد: در حج می‌توان مخاطراتی که جهان اسلام را تهدید می‌کند، گوشزد کرد همچنین خیلی از فرصت‌ها را بازشناسی و چالش‌ها را با روشنگری و تبیین به فرصت تبدیل کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس داده‌های تاریخی ما و فرمایشات بزرگان، یکی از اهدافی که موسم حج به دنبال آن است وحدت و همگرایی بین مذاهب مختلف اسلامی است و اگر می‌بینیم نگرش مخالفان و معاندان و دشمنان علیه اتحاد ماست به دلیل همین خصوصیت حج است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: دشمنان اسلام از سویی با بهره‌‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای و ارتباطی خود شیعه‌هراسی کرده و از سوی دیگر با درست کردن فرقه‌های افراطی مانند القاعده اسلام‌هراسی را میان ملل مختلف ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: زمان حج فرصت مناسبی برای نشان دادن و برجسته کردن اتحاد میان مسلمانان است تا با همگرایی و هم‌نوایی مسلمانان و روشنگری حربه‌های آنها کند شده و اهداف حج که اتحاد و همگرایی بین مسلمانان است تقویت شود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول