اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب تبریز:

برخی کارتون‌ها کودکان را به سمت عمل مجرمانه سوق می‌دهند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه برخی از کارتون‌ها، کودکان را به سمت عمل مجرمانه سوق می‌دهند، گفت: برنامه‌های کودکی که در دهه شصت از تلویزیون پخش می‌شد آموزنده بود اما کارتون‌های کنونی در وهم و خیال قابل ترسیم هستند.

برخی کارتون‌ها کودکان را به سمت عمل مجرمانه سوق می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، موسی خلیل‌الهی در نشست بررسی حقوق کودکان در ایران که به مناسبت روز جهانی کودک در تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه تفکیک سنی در برخی مهدکودک‌ها صورت نمی‌گیرد، افزود: مهدکودک‌ها در تربیت کودکان نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه موضوع کودک آزاری نسبت به گذشته در تبریز کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر حقوق کودکان با توجه به اقدامات انجام پذیرفته در جامعه، بیشتر رعایت می‌شود البته مواردی نیز همچون بستری شدن کودکی شکنجه‌دیده توسط والدین به بهانه تصادف در بیمارستان نیز گاه و به ندرت پیدا می‌شود که در صورت گزارش با آن برخورد صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه مسئولیت سازمان بهزیستی در تربیت کودکان بسیار سنگین است، افزود: بخش اعظمی از مسائل مرتبط با حقوق کودکان، اجتماعی بوده و باید تلاش کنیم تا با فرهنگ‌سازی در جامعه به سمت رعایت صحیح حقوق کودکان گام برداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از کارتون‌ها، کودکان را به سمت عمل مجرمانه سوق می‌دهند، افزود: برنامه‌های  کودکی که در دهه شصت از تلویزیون پخش می‌شد آموزنده، خانوادگی و در راستای پیشگیری از جرم بود ولی متاسفانه کارتون‌هایی کنونی که از تلویزیون پخش می‌شوند در وهم و خیال قابل ترسیم هستند.

خلیل‌الهی با بیان اینکه در این برنامه‌ها به دلیل ضعف پشتوانه فکری، بهداشت روانی کودک مورد توجه قرار نمی‌گیرد موضوعات به کار گرفته در برخی برنامه‌های کودک سیما را نامناسب ارزیابی کرد و اظهار کرد: افزایش رفتارهای خشونت‌بار در کودکان و نوجوانان پس از دیدن برنامه‌های غیرواقعی، خیال‌پردازانه و محرک صدا و سیما  بسیار شدید بوده و این دسته از کودکان و نوجوانان پس از تماشای برنامه‌های خشونت‌آمیز از تلویزیون، رفتارهایشان خشونت‌آمیزتر می‌شود.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول