اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان توسعه تجارت ایران:

کشور در حوزه ارز با مخاطره مواجه نیست

خبرگزاری فارس: معاون سازمان توسعه تجارت گفت: ایران در حوزه ارز با مخاطرات جدی که دشمن در صدد القا آن است، مواجه نیست.

کشور در حوزه ارز با مخاطره مواجه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا توفیقی عصر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه در اردبیل اظهار داشت: ما در جشن ملی صادرات افتخار می‌کنیم که صادرکنندگان ما در سنگر توسعه و ترقی اقتصادی این کشور همدل و همسو در مسیر آرمانی گام بر می‌دارند و با سعه‌صدر موانع و مشکلات را برطرف می‌کنند.

وی از تلاش جدی دولت برای حل مشکلات و معایب در تمام زمینه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: آنهایی که ادعا می‌کنند دولت و حاکمیت ما را رها کنند که خودمان موفق هستیم باید به این اصل یقین داشته باشند که مسئولان نظام بیش از 1.5 سال است که برای آثار تحریم شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا دغدغه‌ها و مشکلات به حداقل برسد.

توفیقی با انتقاد از کسانی که موانع تحریم را پررنگ نشان می‌دهند، تصریح کرد: در شش ماهه امسال حجم صادرات در این استان بیش از 25 درصد افزایش یافته که این خود نشان‌دهنده همت و تلاش و سخت‌کوشی مجاهدان عرصه تولید و صادرات در شکستن تحریم‌ها است.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما از آحاد مردم بوده و مشکلات و دغدغه‌های معیشتی آنها را به خوبی درک می‌کنیم، اضافه کرد: مجلس، دولت و دلسوزان این نظام با درک شرایط تحریم و کاهش منابع ارزی و همچنین ممانعت استکبار از ورود کالا به کشورمان نشان می‌دهد که آنها یک جنگ تمام عیاری را علیه ما آغاز کردند که جا دارد به ثبات بازار ارز و آرامش نظام اقتصادی همت کنیم تا یک وضعیت مطمئنی به بازار ارز برگردد.

وی بیان کرد: تلاطم ایجاد شده در بازار برخی نگرانی‌ها را ایجاد کرده بود و نظام معیشتی مردم را نیز دستخوش تحولاتی کرده که انتظار می‌رود نسبت به برطرف شدن این نقیصه و به حداقل رساندن آثار این تحریم‌ها و تلاطم‌ها اقدام لازم صورت بگیرد.

صادرات غیرنفتی ایران به 25 میلیارد دلار رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: تحریم بدخواهان نظام شکست خورده است به طوریکه ما در هفت ماهه امسال 25 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم.

توفیقی گفت:‌ واردات ما نیز در این مدت رقمی در حدود 31 میلیارد دلار بوده که به نظر می‌رسد اغلب کالاهای وارداتی به این کشور مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها می‌باشد.

وی افزود: تراز موازنه قدرت ارزی ما چندین برابر افزایش یافته و ما به سمت مثبت بودن این تراز حرکت می‌کنیم.

توفیقی یادآور شد: در برنامه اول توسعه 11 میلیارد دلار، در برنامه دوم توسعه 15 میلیارد دلار، در برنامه سوم توسعه 26 میلیارد دلار و برنامه چهارم نیز 79 میلیارد دلار صادرات این کشور در طول سال‌های یاد شده، محقق شد که امیدواریم این افزایش در دو دهه گذشته همچنان تداوم پیدا کند.

وی تصریح کرد:‌ ما در 10 سال گذشته یک ثبات قیمت ارز را در کشور شاهد بودیم که به نظر می‌رسد برخی فضاسازی‌های کاذب سبب شد تا در کمتر از یک سال تلاطمی را در بازار ارز مشاهده کنیم که هیچ ربطی به کاهش یا افزایش میزان صادرات نداشته است.

توفیقی موازنه ارزی کشور را 90 میلیارد دلار به نفع ورودی ارز به ایران اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: صادرات غیرنفتی ما 28 میلیارد دلار در کنار محصولات پتروشیمی و میعانات گازی بوده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در همین یک سال گذشته نرخ ارز تا دو هزار تومان افزایش یافته که بهتر است با تعدیل و کنترل قیمت ارز بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول