اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی خبر داد

ایجاد صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر امیرالمومنین (ع)

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی از ایجاد صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر امیرالمومنین (ع) خبر داد.

ایجاد صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر امیرالمومنین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد جعفر دهنوی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد اظهار کرد: صحن حضرت زهرا (س) با زیربنای 200 هزار مترمربع  بالغ بر 750 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید بر اساس تفاهمنامه منعقد شده ظرف 5 سال به تولیت این حرم تحویل داده شود.

وی افزود: همچنین قرار است گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) نیز 6 تا 8 متر ارتفاع پیدا کند و سازه‌ای جدید بر روی سازه فعلی نصب ‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی به سایر پروژه‌های این ستاد اشاره و تصریح کرد: پروژه طبقاتی کردن بین‌الحرمین و همچنین مجتمع خدماتی سید الشهدا، احداث بیمارستان 120 تختخوابی امام زین‌العابدین(ع) و احداث مجتمع اسکان حضرت فاطمه(س) در کربلا، توسعه قسمت باب المراد حرم امام موسی ابن جعفر (ع) و همچنین احداث صحن رضوی در این حرم از دیگر پروژه‎های ما در عتبات عالیات است.

وی افزود: در شهر سامرا که با محدودیت‌های تبلیغاتی روبه‌رو هستیم، کار طلاکاری گنبد حرمین عسکرین در حال تکمیل شدن است و رواق‌هایی اطراف حرم در حال ساخت است که 1500 میلیاد تومان برای این اقدامات نیاز است.

دهنوی تاکید: هیچ کدام از این اقدامات انجام نمی‌شود مگر با حمایت مردم و هنوز هم برای تکمیل پروژه‌ها به کمک‌های مردمی نیازمندیم.

در ادامه این جلسه راضیه باباخانی، مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی به فعالیت‌های این کانون اشاره و اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با 42 مرکز به صورت ثابت و سیار دارای 16 هزار عضو در استان است که با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی غرب برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌رضوی افزود: ما در کانون از هنر و ادبیات به عنوان ابزار تربیت استفاده می‏کنیم و در طول سال جشنواره‌های متعددی را در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی و تربیتی داریم.

باباخانی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مورد بی‌مهری قرار گرفته است، تصریح کرد: در یک‌سال گذشته 6 مرکز جدید در سطح استان راه‌اندازی کرده‌‎ایم اما تعداد مراکز ما با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و نیاز‎مند توجه بیشتری از سوی مسئولان استان هستیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی همچنین از حضور 10 هزار زبان آموز در کانون زبان مجموعه خود خبر داد و افزود: در این کانون علاوه بر آموزش 4 زبان خارجی، اقدامات فرهنگی دیگری هم انجام می‌دهیم و با حضور بهترین اساتید زبان مشهد، محیطی سالم برای فراگیران به وجود آورده‌ایم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول