اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس پیشنهاد داد

راه‌اندازی کلینیک مصالح ساختمانی در کشور

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس گفت: برای اینکه دولت نظارتی بر امور ساخت و ساز و مصالح ساختمانی داشته باشد، بهتر است کلینیک مصالح ساختمانی در کشور راه‏اندازی شود.

راه‌اندازی کلینیک مصالح ساختمانی در کشور

علیرضا خسروی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان درباره وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: آنچه به نظر می‏رسد، این است که در برهه کنونی تا حدودی بی‏توجهی شرکت‏های دولتی در این زمینه وجود دارد و در این بازار آشفته، آنها نیز چندان به سودهای کم قانع نیستند.

وی تصریح کرد: باید دانست که تولیدات شرکت آلومینیوم‏سازی اراک، مس سرچشمه، پتروشیمی، قیر و موادی که در ارتباط با پالایشگاه‏ها تولید می‏شود، تا چه اندازه به ارز و دلار بستگی دارد و کار آنها را مورد تأثیر خود قرار می‏دهد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت‏ها در مجموع، اقلامی را که برای ساخت واحدهای مسکونی و به طور کل بنا مورد نیاز است، بین سه تا 80 درصد افزایش قیمت داده‏اند.

خسروی اضافه کرد: به نظر می‏رسد برخی از این‏ها هیچ ارتباطی به ارز و گران شدن آن ندارد و باید کنترل و نظارتی بر روی آنها از سوی مجموعه دولت وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: بهترین راهکار در این بخش نیز این است که ما همان کاری را که برای روستاها پیشنهاد شد و در حقیقت نجات‏دهنده اقتصاد کشور است، انجام دهیم.

ارجاع مصوبه کشتیرانی به کمیسیون عمران برای رفع ایرادات شورای نگهبان

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برای اینکه دولت نظارتی بر امور ساخت و ساز و مصالح ساختمانی داشته باشد، بهتر این است که کلینیک مصالح ساختمانی در کشور راه‏اندازی شود.

خسروی ادامه داد: در روستاها، بنا و کارگر و امکاناتی که مورد استفاده قرار می‏گیرد همانی است که در شهرها کاربرد دارد اما چون در روستاها انتظارات کمتر است، هزینه تمام شده پایین‏تر قرار می‏گیرد.

وی اظهار داشت: کلینیک مصالح ساختمانی اگر در روستاها و شهرها تنظیم و راه‏اندازی شود، به نظر می‏رسد در این زمینه می‏توان کنترل خوبی داشت.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که در قسمت‏های مختلف مسئولیت تولید مصالح ساختمانی را بر عهده دارند، می‏توانند به این کلینیک‏ها مراجعه کنند.

خسروی یادآور شد: افراد عادی نیز که به کلینیک‏های مصالح ساختمانی در کشور مراجعه می‏کنند، دسترسی آسان‏تری خواهند داشت و قیمت‏ها تا حدود زیادی حساب شده و تنظیم شده خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین با اشاره به اهم برنامه‏های این کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون عمران خانه ملت، برخی طرح‏ها و لوایحی که از قبل در دست داشت را پیگیری می‏کند.

خسروی اضافه کرد: طرح‏هایی در زمینه‏ کشتیرانی به تصویب مجلس رسید که از سوی شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفته شد و به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد و نماینده شورای نگهبان نیز در کمیسیون حضور پیدا کرد و در جلسه توضیحاتی ارائه داد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: درباره مناطق زلزله‏زده نیز در کمیسیون عمران مجلس توضیحاتی داده شد و ادامه کارهایی که درباره دهیاری‏ها مد نظر بود، پیگیری شد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول