اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

هزینه آموزشی مردم گیلان 70 درصد بیشتر از میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: متوسط هزینه مردم گیلان در سبد آموزشی 70 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

هزینه آموزشی مردم گیلان 70 درصد بیشتر از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در دیدار با رؤسای دانشگاه علمی‌کاربردی گیلان متوسط هزینه مردم گیلان در سبد آموزشی را 70 درصد بیشتر از میانگین کشوری ذکر کرد.

وی با بیان اینکه آمار خروجی فارغ‌التحصیلان باید مناسب با نیاز جامعه  باشد اظهار کرد: پایه دانشگاه علمی‌کاربردی بر کارآفرینی و مهارت‌آفرینی بنا شده و باید مناسب با بازار کار آموزش‌های عالی و کاربردی در دانشگاه‌ها مدیریت شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کیفیت و نوع آموزش نباید در سطح داشتن مدرک یا رشته‌های تحصیلی متوقف شود، ابراز کرد: کیفیت و آموزش باید کارآفرین باشد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش باید اقتصادی باشد، ابراز کرد: با توجه به نیاز کشور، آموزش افراد علمی و توانمند که مهارت‌های عملی و فنی لازم را برای توسعه و برطرف کردن نیازهای کشور در جوانب مختلف داشته باشند باید از طرف دانشگاه‌ها و مراکز علمی بازارسنجی صورت گیرد و سپس با ارائه آموزش‌های لازم به آنها بین آموزش و بازار کار تناسب ایجاد شود.

هاشم‌نیا اضافه کرد: تا زمانی که ورودی و خروجی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها مناسب با بازار کار نباشد همچنان شاهد بیکاری مزمن در جامعه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گیلان نیز در دیدار مذکور اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در سال 71 تصویب شد و در سال 73 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. 

عباس قاسمی‌زاد، دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را یکی از ارکان نظام آموزش عالی مهارت و فناوری کشور به منظور تربیت نیروی انسانی فناور و متخصص مورد نیاز بخش‌های مختلف همراه با تعامل و مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای اشتغال و دانش‌محور دانست.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان از سال 74 با یک رشته آغاز به‌کار کرد، یادآور شد: اکنون این دانشگاه دارای 31 مرکز آموزشی فعال و حدود 14 هزار دانشجو در بالغ بر 70 رشته تحصیلی است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول