اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان‌وبلوچستان صورت گرفت

برگزاری نخستین گردهمایی آموزشی توجیهی دادستان‌های عمومی و انقلاب

خبرگزاری فارس: نخستین گردهمایی آموزشی توجیهی دادستان‌های عمومی و انقلاب سیستان‌وبلوچستان در سالن شهید بهشتی دادگستری کل این استان برگزار شد.

برگزاری نخستین گردهمایی آموزشی توجیهی دادستان‌های عمومی و انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل سیستان‌و‌بلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: با توجه به این که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تازه تاسیس است اما در راستای پیشگیری از جرم در سطح جامعه تاکنون اقدامات بسیار خوبی توسط این معاونت صورت گرفته است.

وی افزود: امروز در تمام استان‌های کشور چارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل و سازمان یافته است.

حمیدی ادامه داد: در سیستان‌وبلوچستان نیز ساختار معاونت شکل گرفته و تاکنون اقدامات علمی و کاربردی خوبی در بحث پیشگیری از وقوع جرم در این استان انجام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شکل‌گیری و تثبیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان‌ها، باید وظایف معاونت در شهرستان‌ها نیز تشریح شود.

محمدرضا طاهری ادامه داد: مسئولیت این کار در شهرستان‌ها بر عهده دادستان‌ها است و روسای حوزه‌های قضایی نیز وظایفی در این راستا دارند.

وی گفت: در شهرستان‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که حداقل باید یک نیروی انسانی در شهرستان‌ها جذب تا تحت نظارت دادستان‌ها بتوانند انجام وظیفه بکنند.

طاهری به برگزاری جشنواره اندیشه‌های قضایی اشاره کرد و گفت: دادستان‌ها و روسای حوزه های قضایی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت تا از نظریات آنان در پیشبرد اهداف قضایی در قوه قضاییه استفاده شود.

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز در این جلسه اظهار داشت: سازمان ملل متحد در سال 2006 در برآورد جهانی اعلام کرد میانگین رشد جمعیت در دنیا یک درصد و رشد جرائم در دنیا پنج درصد است که این امر نشانگر بروز بحرانی جدی در دنیا است.

محسن صادقی افزود: بعد از این برآورد، سازمان ملل کشورهای عضو را ملزم کرد تا یک نهاد دائمی در کشورها برای پیشگیری از وقوع جرم ایجاد کنند.

وی ادامه داد: راهبرد پیشگیری از وقوع جرم یا مدیریت پیشگیری از وقوع جرم توسط دستگاه قضایی از اردیبهشت سال 89، با ابلاغ آیت الله آملی لاریجانی شکل گرفت.

صادقی گفت: طبق اصل 156 قانون اساسی قوه قضائیه تنها وظیفه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارد و در واقع 85 درصد تدابیر پیشگیری غیرحقوقی و غیرکیفری است.

معاون ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی قوه قضائیه نیز در این گردهمایی اظهار داشت: ایجاد و توسعه هسته‌های مردمی در محلات، مجتمع‌های مسکونی و اقشار مختلف با هدف شناسایی، گزارش‌دهی و پیشگیری مردمی از وقوع جرم و ناهنجاری، یکی از مهمترین راهبردهای حوزه پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی است‌.

عبدالله نجفی افزود: به منظور بهره‌گیری از توان و ظرفیت هسته‌ها و ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در پشتیبانی از دستگاه‌های فعال در امر پیشگیری تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه تقویت هسته‌های مردمی را در پیشگیری از وقوع جرم و جلب مشارکت‌های مردمی بسیار موثر عنوان کرد.

در این گردهمایی مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و وضعیتی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دادستان‌های شهرستان‌ها را در راستای اهداف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها توجیه و وظایف آن‌ها را در این زمینه تشریح کردند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول