اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

طرح‌ تفصیلی شهرها بر اساس معیارهای زیست‌محیطی تهیه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با تاکید بر ضرورت توجه به معیارهای زیست‌محیطی در تهیه طرح‌های تفصیلی شهرها گفت: جانمایی صحیح واحدهای صنعتی یکی از موضوعاتی است که در این زمینه باید به آن توجه کرد.

طرح‌ تفصیلی شهرها بر اساس معیارهای زیست‌محیطی تهیه شود

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت انتقال واحدهای صنعتی آلوده‌کننده به خارج از محدوده شهری اظهار کرد: اداره‌‌کل حفاظت محیط زیست استان قم در این راستا فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری مسئله انتقال صنوف آلاینده به شهرداری مربوط شده و این نهاد باید در این راستا فعالیت‌های خود را تنظیم کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطر نشان کرد: شهرداری هدایت این موضوع را به عهده دارد و ما نیز کمیته‌ای برای این موضوع در شورای شهر ایجاد کرده‌ایم که با همکاری مسئولان شورای شهر و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم این موضوع سریع‌تر به طور کامل در استان قم اجرایی شود.

وی ابراز داشت: این کمیته جلسات خود را با ریاست سخنگوی شورای شهر و با حضور کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم به طور مرتب تشکیل می‌دهد.

رکنی با اشاره به ایجاد مشکلات زیست‌محیطی توسط یک‌سری واحدهای صنعتی و سنگ‌بری عنوان کرد: این واحدها با تذکرات جدی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم رو‌به‌رو شده‌اند.

وی بیان داشت: این واحدها از لحاظ زیست محیطی آلودگی ایجاد کرده و چهره ناموزونی برای شهر ترسیم می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اظهار کرد: آلودگی صوتی یکی دیگر از مشکلاتی است که توسط این واحدها ایجاد می‌شود و آسایش شهروندان را مختل می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های نظارتی اداره‌کل محیط زیست استان قم گفت: با واحدهایی که جانمایی نامناسب داشته و مزاحمت‌هایی برای محیط زیست انسانی در شهر قم به وجود می‌آورند برخورد شده و این واحدها طبق زمان‌بندی مناسب موظف به تغییر مکان خود به خارج از محدوده شهری خواهند بود.

رکنی با تاکید بر حل این‌ گونه مشکلات به صورت زیربنایی عنوان داشت: باید در طرح‌های تفصیلی که برای کلان‌شهرها تهیه می‌شود این‌گونه مسائل لحاظ شده و با برنامه‌ریزی به صورت زیربنایی از محیط زیست انسانی حفاظت شود.

وی با اشاره به بافت قدیمی شهر قم خاطر نشان کرد: مشکلات بسیاری در جانمایی صنوف مختلف در این شهر وجود دارد که به سادگی نیز برطرف نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: کمیسیون ماده پنج شهرداری باید در این حوزه وارد میدان شده و در طرح‌های توسعه و عمرانی که برای شهرسازی در نظر می‌گیرد این نکات را لحاظ کند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول