اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

حرکت در مسیر برندسازی، مهم‌ترین برنامه‌ منطقه آزاد چابهار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد چابهار با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی موجود، حرکت در مسیر برندسازی و استفاده از مزایای آن است.

حرکت در مسیر برندسازی، مهم‌ترین برنامه‌ منطقه آزاد چابهار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، شهباز یزدانی به مناسبت سومین سمینار و جشنواره سالانه برند گردشگری اظهار داشت: عطش سیری‌ناپذیر انسان آرمان‌گرا، در جستجوی ناشناخته‌های طبیعت برای دستیابی به قله کمال همواره مهم‌ترین انگیزه سفر بوده است.

وی افزود: توسعه شگفت‌انگیز و خیره‌کننده گردشگری به ویژه در دهه‌های اخیر فراتر از یک صنعت بلکه به مثابه یک نظام تاثیرگذار در فرآیند اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرن حاضر تبلور یافته است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منابع درآمدی عظیم حاصل از توسعه گردشگری بسیاری از کشورهای جهان را به صرافت سهم‌خواهی از این صنعت پردرآمد سوق داده است و به مهم‌ترین منبع درآمد برای برخی از کشورهای فعال در این عرصه شده است. 

یزدانی بیان کرد: چرخش مالی یک سوم پول در دنیا در امر گردشگری که عمدتا توسط نظام پیچیده‌ای از شبکه‌های توسعه مالی و اعتباری پشتیبانی می‌شود، بیانگر اهمیت روزافزون این صنعت به ویژه در حوزه اقتصاد سیاسی است.

وی گفت: تغییر شکل ماهوی مقوله سفر و دگردیسی جامه سفر از قامت یک جهانگرد سنتی به تن یک گردشگر امروزی فرآیندی است به فاصله عصر سنت تا عصر پست مدرنیسم که محوریت آن را باید در مولفه‌هایی همچون تبلیغات، اطلاع‌رسانی، بازاریابی مناسب و بدون هیچ تردیدی مقوله مهم و اثرگذار برندسازی را در صنعت گردشگری جستجو کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان داشت: یکی از ملزومات حیاتی در هزار توی این صنعت نوین در عصر فرا مدرنیته، جذب گردشگران و بسترسازی برای مخاطبان با علایق و سلایق مختلف و رفع تشنگی آنها نسبت به تجربه مقولات جدید و با کیفیت و دستیابی به بازارهای نوین گردشگری است طبعا برندسازی و تبلیغ جاذبه‌ها و منابع گردشگری پرطرفدار یکی از مسیرهای بازارسازی و بازاریابی برای این صنعت تلقی شده و به واقع پدیده برندسازی از ملزومات توسعه گردشگری و رافع نیازهای گردشگری جستجوگر و دقیق در عصر حاضر به شمار می‌رود، گردشگری که در کوتاه‌ترین زمان در پی دستیابی به بهترین گزینه‌ها است.

یزدانی تصریح کرد: بازارهای رنگارنگ، اعجاب‌آور و مسحور کننده این صنعت که به شکل روزافزونی بر کیفیت و کمیت آن افزوده می‌شود همواره مترصد جذب گردشگران و مشتریان بوده و وظیفه عرضه گزینه‌ها و تامین نیاز متقاضیان بالفعل و بالقوه را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: پر واضح است که با استفاده هوشمندانه از تکنیک برندسازی به ویژه در بازار مستعدی مانند ایران می‌توان هویتی متمایز، رقابتی و منحصر به فرد به محصول بخشیده و تصویری با ثبات در ذهن گردشگران به وجود آورد که علاوه بر تسهیل شناخت، اطمینان و اعتماد به کیفیت، برآورده کردن نیازهای روانی مشتری را در پی دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: قریب به 90 درصد رزروهای صورت گرفته در اماکن اقامتی، متعلق به هتل‌های زنجیره‌ای دارای برند بوده و اهمیت این استراتژی در مفهوم نوین بازاریابی موجب راه‌اندازی موزه برندها با 10 هزار محصول مصرفی دارای برند طی دو قرن گذشته شده است.

یزدانی افزود: مقولاتی که به روی‌آوری بنگاه‌های گردشگری برای برندسازی طی سه دهه گذشته به شدت سرعت بخشید نکته قابل تأمل اینکه، استراتژی مذکور از جایگاه ویژه‌ای در سیاست تشویقی و مشاوره‌ای سازمان جهانی جهانگردی ( Unwto ) برخوردار می‌باشد که طبعاً همکاری بیشتر کشوری مانند ایران با سازمان مذکور می‌تواند بستر این مهم را فراهم کند.

وی بیان کرد: در این بین، منطقه آزاد چابهار با پشتوانه‌ای غنی از ذخایر تمام نشدنی طبیعی و جاذبه‌های توریستی به همراه تسهیلات و امتیازات ناشی از فلسفه وجودی این مناطق، از توان بالقوه‌ای برای دستیابی به این مقوله برخوردار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: وجود تنها بندر اقیانوسی کشور در این منطقه به همراه جاذبه‌های طبیعی همچون اقلیم بهاری در طی چهار فصل سال، تنها زیستگاه گونه نادر تمساح پوزه کوتاه، گل فشان‌های فعال، صدها گونه گیاهی و جانوری ویژه مناطق گرمسیری و جنب استوایی، دنیای شگفت‌انگیز زیر آب، پدیده‌های ژئوتوریستی زیبا مانند موج فشان و سواحل صخره‌ای در رقابت با جاذبه‌های تاریخی – فرهنگی از جمله آرامگاه سید غلام رسول، تلگرافخانه، غارهای بان مسیتی، قلعه پرتغالی‌ها، گورستان‌های باستانی، منازل تاریخی و غیره مجموعه‌ای را فراهم کرده که موقعیت استراتژیک چابهار در حوزه ترانزیت و مسیرهای دسترسی داخلی و خارجی اهمیت آن را مضاعف کرده است.

یزدانی یادآور شد: شاید زیباترین جاذبه‌ای که به این مقصد گردشگری، اعطا شده، پدیده ژئوتوریستی با برند کوه‌های مینیاتوری (مریخی) است که گویی میعادگاه موجودات فرازمینی با انسان در سطح این کره محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد چابهار با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی موجود مانند حضور اقوام و مذاهب مختلف، تنوع خوراک و پوشاک، صنایع دستی و هنرهای ظریفه غنی به ویژه هنر سوزن‌دوزی، موسیقی آیینی و در مجموع میراث مادی و معنوی مکتوب و غیر مکتوب، حرکت در مسیر برندسازی و استفاده از مزایای آن به عنوان یک دارایی زنده و نه یک وسیله صرف است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: خوشبختانه گام‌های اساسی برای تامین زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد و اتصال حلقه‌های مربوط به یک برند برداشته شده است تا با استفاده از این سلاح استراتژیک آینده این صنعت در منطقه تضمین و آسیب‌پذیری ناشی از اتفاقات و رویدادهای غیرمنتظره کاهش یابد.

یزدانی از دست‌اندرکاران برگزاری سومین سمینار و جشنواره سالانه برند گردشگری تقدیر کرد و گفت: اجرای چنین جشنواره‌هایی در راستای تولد، شکوفایی و بلوغ برندهای گردشگری بسیار مهم و حتی حیاتی است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول