اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر همدان:

توجه ویژه به بحث عبور و مرور ایمن معلولان مد نظر باشد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان توجه ویژه به بحث عبور و مرور آسان و ایمن معلولان در سطح پیاده‌روها به ویژه پیاده‌روهای در دست اجرا را خواستار شد.

توجه ویژه به بحث عبور و مرور ایمن معلولان مد نظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، با توجه به ارائه گزارش عملکرد شش ماه نخست سال از سوی شهرداری، اعضای کمیسیون عمرانی و شهرسازی اقدام به بازدید میدانی از محل اجرای پروژه‌های عمرانی بررسی عملکرد شهرداری کردند.

در این بازدید یک روزه که با حضور رئیس شورا انجام گرفت ضمن بازدید از پروژه‌های شهرداری در خصوص طرح و نحوه اجرای پروژه‌ها پیشنهاداتی از سوی اعضا ارائه شد.

رئیس کمیسیون عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان در این بازدید توجه ویژه به بحث عبور و مرور آسان و ایمن معلولان در سطح پیاده‌روها به ویژه پیاده‌روهای در دست اجرا را خواستار شد.

نرگس نورالله‌زاده با اشاره به روزهای پایانی فصل کاری در همدان افزود: با توجه به کوتاهی فصل کاری در شهر همدان و نزدیک شدن به فصل سرما و بارش‌های فصلی باید در اجرای پروژه‌ها تسریع داده شود.

وی در بازدید از فضای سبز شهرک مدنی جمعیت ساکن در این شهرک را یادآور شد و گفت: شهرداری باید از محل بودجه سال 92 اعتبارات لازم و کافی برای احداث چند پارک را در این شهرک پیش‌بینی کند.

رئیس کمیسیون عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان کاهش ترافیک مسیرهای گردشگری، رفع نیاز ساکنان شهرک به فضای تفریحی و گردشگری و ایفای رسالت شهرداری را از جمله تأثیرات احداث پارک در این مناطق بیان کرد.

وی اهمیت ویژه شورا به ایجاد فضای سبز و تفریحی برای اقشار مختلف مردم را یادآور شد و اظهار داشت: با توجه به پتانسیل موجود و فضاهای سبز در اختیار شهرداری که عموماً دارای مساحت مناسبی هم هست، شهرداری باید طراحی پارک‌ها را برای اقشار مختلف به صورت طبقه‌بندی شده و به تفکیک گروه‌های سنی انجام دهد.

نورالله‌زاده پارک ویژه کودکان، پارک ویژه نوجوانان و پارک ویژه معلولان را از جمله این پارک‌ها بیان کرد.

وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان با شهرداری در اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری متعلق به همه شهروندان بوده و اجرای سریع آنها مستلزم همکاری و هماهنگی شایسته پلیس راهور و تمام ارگان‌های خدمات‌رسان است.

رئیس کمیسیون عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان خاطرشان کرد: شورای اسلامی شهر آمادگی لازم برای ایجاد بستر مناسب برای انجام این گونه همکاری‌ها را دارد.

همچنین در بازدید از کوی محمدیه ضمن تقدیر از همکاری اهالی در بازگشایی معابر، پیشنهاد احداث پارک بزرگ ویژه خانواده از سوی اعضا ارائه و مقرر شد شهرداری مطالعات لازم را این خصوص انجام دهد و نتیجه را به شورای شهر ارائه کند.

احداث کنارگذر 35 متری پارک ارم، دیوارکشی و پوشش رودخانه‌های سطح شهر، پیاده‌روسازی معابر اصلی و فرعی، احداث پارکینگ طبقاتی مظفریه، احداث بازار فروش قطعات خودرو و تملک و بازگشایی معابر در سطح شهر از جمله فعالیت‌های عمرانی شهرداری بود که مورد بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

گفتنی است، با توجه به سیاست کاری شهرداری در سال 91 مبنی بر احداث تقاطع‌های غیر همسطح در نقاط پرترافیک شهر نظیر چهارراه خواجه رشید، چهارراه تختی، چهارراه آیت‌الله نجفی و تعریض و بازگشایی بلوار بسیج، اعضای شورا به صورت ویژه از این پروژه‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول