اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سومین روز جشنواره تئاتر مهر کاشان

سر نخ روی صحنه رفت/ نمایشنامه ثمینی خوانده شد

خبرگزاری فارس: اجرای نمایش«سر نخ» نوشته حمید امجد و نمایشنامه‌خوانی «افسون معبد سوخته» اثر نغمه ثمینی را می‌توان از جمله بخش‌های مهم سومین روز هشتمین جشنواره سراسری مهر کاشان قلمداد کرد.

سر نخ روی صحنه رفت/ نمایشنامه ثمینی خوانده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، هشتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در حالی سومین روز از فعالیت خود را پشت سر گذاشت که دو اثر از حمید امجد و نغمه ثمینی نمایشنامه‌نویسان مطرح کشور یکی در بخش مسابقه صحنه‌ای و دیگری در قالب نمایشنامه‌خوانی به دوستداران تئاتر در این روز عرضه شد.

نمایشنامه سرنخ امجد که پیش از این در شهرهای دیگری از جمله نیشابور روی صحنه رفته و با استقبال عمومی قابل توجه نیز روبه‌رو شده بود این بار توسط گروه تئاتر نو تبریز به کارگردانی شهرام احمدی در سومین روز از جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اجرا شد.

این نمایشنامه طنز داستان اتفاقات پیش آمده برای یک شخص مهاجر روستایی است که برای گرفتن مجوز تعمیرات مسکن اقدام می‌کند اما تقاضایش در سیر بروکراسی اداری افتاده و ماجراهایی را برای وی پدید می‌آورد.

نمایش سرنخ با نقش‌آفرینی بازیگرانی نظیر وحید مبصری، رقیه زارعیون، حامد غفارزاده، شهرام احمدی و ناصر جنگدل سه‌شنبه شب در سالن مهربان فرهنگسرای مهر دو بار روی صحنه رفت.

اما "افسون معبد سوخته" اثر نغمه ثمینی در حالی به شیوه نمایشنامه‌خوانی و به کارگردانی رضا رادبخت اجرا شد که در کنار «آژدهاک» بهرام بیضایی در گونه اساطیری هشتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر قرار می‌گیرد.

این نمایشنامه که در جشنواره تئاتر فجر سال 79 به عنوان سومین متن برگزیده انتخاب شد و در سال 80 در تئاتر شهر روی صحنه رفت داستان زنی است که از زبان سه نفر روایت می‌شود و در آن عشق، نفرت و مرگ به طرزی زیبا با یکدیگر تقابل پیدا می‌کنند.

اما در این میان نکته جالب تشابه ظاهری این اثر با نمایش موفق نیلوفر آبی حمید امجد است که در سال 77 توانست جایزه‌های جشنواره تئاتر فجر را درو کند هر چند که این امر تصادفی خوانده شد.

در کنار این نمایشنامه‌های معروف، نمایشی از آبادان با عنوان «خوشه پروین» نیز در روز سوم جشنواره تئاتر مهر کاشان در سالن مهرگان با بازی فاخر دریس، حورا تیلا، زهرا امیری، الهام جاسبی، مهریه یدالله‌زاده و مسعود ربیدی روی صحنه رفت.  

نمایشنامه خوشه پروین که در گونه اجتماعی جشنواره قرار گرفته را مرجان یدالله‌زاده نگاشته و ندا اعتمادی‌کیا نیز عهده‌دار مسئولیت کارگردانی آن است.

جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در سومین روز از فعالیت خود در حوزه نمایش خیابانی نیز شاهد اجرای یک نمایش با عنوان «بیماری ناعلاج» بود که به کارگردانی نرگس خاک‌کار از ملایر همدان در این بخش اجرا شد.

اما روز سوم جشنواره تئاتر مهر در کنار بخش‌های مسابقه، نمایشنامه‌خوانی و نمایش‌های خیابانی قسمت اضافه‌تری را نیز با عنوان بخش جنبی در خود گنجانده بود که در آن نمایش «قطره قطره آیه‌های دستانم» به کارگردانی مصطفی شب‌خوان به اجرا درآمد.

هشتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از 30 مهرماه به مدت پنج روز در فرهنگسرای مهر این شهرستان آغاز  شده و در چهارم آبان‌ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول