اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر:

بازسازی خطوط فرسوده آب روستایی 200 میلیارد تومان نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: برای بازسازی و نوسازی خطوط انتقال آب در روستاها به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

بازسازی خطوط فرسوده آب روستایی 200 میلیارد تومان نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد پردل صبح امروز در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 30 درصد شبکه‎های آبرسانی روستایی استان بوشهر فرسوده است به طوری که از حدود 4 هزار و 500 کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در استان یک‌هزار و 600 تا یک‌هزار و 700 کیلومتر فرسوده هستند.

وی افزود: این امر موجب شده گاهی حتی تا 70 درصد هدررفت آب داشته باشیم و از 30 میلیون مترمکعبی که سالانه در روستاها توزیع می‎شود 11 تا 12 میلیون مترمکعب آن هدر می‎رود.

پردل خاطر نشان کرد: مشکل اصلی ما در تامین آب شبکه روستایی فرسودگی این شبکه‎ها است و استان بوشهر در این بحث در سطح کشور مقام اول را دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر یادآور شد: با بازسازی و نوسازی شبکه روستایی هدررفت بیش از 33 درصدی آب روستایی را به حداقل 14 تا 15 درصد می‎رسانیم.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر 652 روستای دارای سکنه وجود دارد که هم‌اکنون حدود 534 روستای آن آبدار هستند و در واقع 98.6 جمعیت روستایی استان بوشهر از نعمت آب برخوردار هستند.

پردل بیان کرد: شهرستان‎های جم و بخش‎های ارم و بوشکان دشتستان و بخشی از تنگستان و دشتی و مناطق پشت‎کوه از خطوط اصلی استان آب‎دار نمی‎شوند و از منابع آب‎های زیرزمینی تامین می‎شوند.

وی بیان داشت: حدود 89 حلقه چاه داریم که بر اثر خشکسالی‎های متناوب سال‎های گذشته گاهی سالانه 40 حلقه چاه را کف‎شکنی لایروبی و حفر و تجهیز مجدد می‎کنیم و سالانه 63 میلیارد تومان صرف این امور می‎شود ضمن اینکه در مواقع بحرانی از 32 دستگاه تانکر آبرسانی استفاده می‎شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: خشک شدن جوی‎ها و رودها بر اثر خشکسالی موجب هجوم دام‎ها به خانه‎ها شده و 2 میلیون و 200 واحد دامی سیار موجود در استان امروز از آب آشامیدنی روستاییان استفاده می‎کنند که این بیش از مصرف خود جمعیت روستایی است.

پردل متذکر شد: نیروهای کارگری و فنی در منطقه عسلویه که قبلا نیز مسکن مناسبی برای آنان پیش‌بینی نشده بود در منازل مردم ساکن شده‎اند و این امر موجب شده که حتی 40 تا 50 نفر در یک منزل مسکونی از انشعاب آب روستایی استفاده کنند که سرانه مصرف را بالا برده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول