اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان:

نگهداری گوشت در یخچال بیماری‌ها را نابود می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: نگهداری گوشت در یخچال سبب از بین رفتن بیماری‌هایی همچون تب کریمه‌کنگو می‌شود.

نگهداری گوشت در یخچال بیماری‌ها را نابود می‌کند

رضا شاهرخ‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار داشت: مردم قبل از مصرف، گوشت‌های قربانی را حتماً 24 ساعت در یخچال و در دمای مناسب نگهداری و سپس نسبت به مصرف آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نگهداری گوشت در یخچال سبب از بین رفتن بیماری‌هایی همچون تب کریمه‌کنگو می‌شود، افزود: برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان از تماس با خون و ترشحات دام به صورت مستقیم خودداری و موقع کشتار دام از چکمه و در هنگام تماس با گوشت حتماً از دستکش استفاده کنند.

شاهرخ‌آبادی تصریح کرد: مردم در صورت برخورد با دام بیمار یا دامی که علائم بیماری را دارد، به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع و در این راستا با تمام وجود از کشتار دام بیمار خودداری کنند.

سرپرست دامپزشکی کوهبنان گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها و نظارت هر چه بیشتر بر سلامت دام حتماً دام‌های خود را ضمن هماهنگی با شهرداری و دامپزشکی در کشتارگاه ذبح کنند.

وی خاطرنشان کرد: دو تیم بهداشتی در سطح شهر و یک تیم بهداشتی در کشتارگاه برای نظارت بر بهداشت و سلامت دام و گوشت کشتار شده مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول