اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص روانپزشکی در لندن:

فرد مبتلا به بیماری اضطراب باید احساس افسردگی را در خود کنترل کند

خبرگزاری فارس: متخصص روانپزشکی در لندن خبر داد: فرد مبتلا به بیماری اضطراب باید احساس افسردگی را در خود کنترل کند.

فرد مبتلا به بیماری اضطراب باید احساس افسردگی را در خود کنترل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هانیه بلیانی ظهر امروز در نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب که در بیمارستان رضوی برگزار شد اظهار کرد: پژوهش در زمینه اضطراب از اجزای مختلفی برخوردار است و دارای عرصه های مختلفی در این زمینه است.

وی ادامه داد: باید در زمینه بیماری اضطراب احساس خطر کرد و به صورت تخصصی درصدد درمان آن باشیم، باید اقدامات پیشگیرانه‌ای را در این راستا انجام دهیم که درصد تاثیرگذاری بیشتری دارند.

متخصص روانپزشکی در لندن افزود: در اضطراب افراد باید بکوشند تا احساسات خود را کنترل کنند و اطلاعات کافی در رابطه با بیماری خود را کسب کنند.

هانیه بلیانی بیان کرد: باید علائم اضطراب را برای بیماران توضیح داد و آنها را در زمینه نشانه‌های این بیماری آگاه کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فرد مبتلا به بیماری اضطراب باید احساس افسردگی را در خود کنترل کند، عنوان کرد: در صورت احساس افسردگی در بیماران مبتلا به اضطراب باید درمان را سریع‌تر آغاز و برای بهبودی فرد از پزشکان بالینی همراه با دارو استفاده شود.

متخصص روانپزشکی در لندن خاطرنشان کرد: باورها و تصورات منفی و بی‌منطق در فرد تاثیرات منفی دارد و باید نگرش فرد مبتلا به اضطراب را تغییر داد و افکار مثبت و منطقی و عقلانی را فرد پرورش داد.

هانیه بلیانی تصریح کرد: باید باورها و نگرش‌هایی که راجع به پیرامون اطراف خود وجود دارد را به صورت منطقی نگریست و از انتظارت غیر منطقی و پرورش آنها در ذهن کاملا خودداری کرد.

وی اضافه کرد: عدم درک صحیح از پیرامون خود می‌تواند یکی از علل اضطراب در فرد باشد که بسیار در امر اضطراب تنش‌زا و استرس‌آور است.

متخصص روانپزشکی در لندن عنوان کرد: افراد باید در طول زندگی توانایی خود را در مواجهه با مشکلات بالا ببرند و دیدگاه درستی راجع به پیرامون اطراف خود داشته باشند.

هانیه بلیانی با اشاره به تحقیقی که راجع به اضطراب و کودکان در لندن انجام داده است، افزود: با استفاده از کارگاه‌هایی در ارتباط با نقاشی و هنر در راستای کاهش اضطراب در کودکان توانستیم میزان استرس در کودکان و نوجوانان را کاهش دهیم و آن را تا حدودی کنترل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر اضطراب را یک مشکل کوچک تلقی کنیم فاجعه رح می‌دهد، ادامه داد: باید استدلال‌های درستی در ارتباط با اضطراب به افراد و بیماران نشان داده شود تا بتوانیم برای درمان از خود فرد نیز کمک بگیریم.

متخصص روانپزشکی در لندن بیان کرد: به واسطه ترس و باورهای بی‌پایه و بی‌اساس افکار منفی و باورهای بی منطق به افراد منتقل می‌شود که بازه‌ای برای بروز علائم اضطرابی در افراد را به وجود می‌آورد.

هانیه بلیانی اظهار کرد: نبود امنیت و آرامش در اجتماع سبب بروز علائم اضطرابی و تشدید آن در افراد می‌شود و مشکلات اجتماعی فراوانی را در ارتباط با درمان برخی بیماران به‌ وجود می‌آورد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول