اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

122 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: 122 میلیون و 350 هزار دلار کالا با منشأ تولید همدان از گمرکات کشور در نیمه ابتدای سال 91 صادر شده است.

122 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان صادر شد

مسعود بکایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: 122 میلیون و 350 هزار دلار کالا با منشأ تولید استان همدان از گمرکات کشور در نیمه ابتدای سال 91 صادر شده است.

وی ادامه داد: این میزان صادرات کالا از نظر وزنی 675 هزار و 791 تن بوده است که به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: از این میزان صادرات 52 میلیون و 591 هزار دلار در بخش صنعت و معدن، 50 میلیون و 510 هزار دلار در بخش محصولات کشاورزی، 18 میلیون دلار در بخش صنایع دستی و یک‌میلیون و 300 هزار دلار در بخش فرش صادر شده است.

به گفته وی، 43 درصد از کالاهای صادراتی در بخش صنعت و معدن، 41 درصد در بخش کشاورزی، 15 درصد در بخش صنایع دستی و بقیه در بخش فرش بوده است.

بکایی ابراز کرد: مهمترین کالاهای صادراتی استان که از گمرکات کشور صادر شده شامل سیمان با 37 میلیون دلار، کشمش با 23.5 میلیون دلار، سفال با 12.5 میلیون دلار، سیب زمینی با 10 میلیون و 700 هزار دلار و سبزیجات و صیفی‌جات با 5 میلیون دلار بوده است.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: این میزان صادرات در قالب 222 نوع قلم کالای صادراتی به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: کشورهای انگلستان، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، دانمارک، اوکراین، ترکیه، روسیه، ترکمنستان، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، عراق و... از جمله دریافت‌کننده کالاهای همدان بودند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول