اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی ‌ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران:

طرح مدیریت تحول در حوزه‌های خواهران تهیه شد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی‌ ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران از تهیه طرح نامه مدیریت تحول در نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

طرح مدیریت تحول در حوزه‌های خواهران تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری با اشاره به فعالیت‌های شورای برنامه‌ریزی آموزشی ‌ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی کار این شورا تحول در نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران است. در این زمینه طرح‌نامه مدیریت تحول آماده شده و به تصویب شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران رسیده است، اما بررسی در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی آموزشی ‌ـ تربیتی نیازمند تعیین تکلیف از سوی شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران و تعیین و تامین بودجه مورد نیاز است.

وی این طرح را مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های مراجع معظم تقلید دانست و اضافه کرد: این طرح با توجه به بازخوردهایی که از وضعیت فعلی گرفته شده است و با نگاه راهبردی به مجموعه تحولاتی که در جامعه وجود دارد یا برای آینده پیش‌بینی می‌شود با رعایت مصالح حوزه‌های علمیه ارائه خواهد شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی ‌ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران تعریف خرده‌نظام‌های «فرهنگی ‌ـ تربیتی»، «پژوهشی» و «تبلیغی» را از محورهای دیگر فعالیت شورای برنامه‌ریزی آموزشی‌ ـ تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران دانست و ادامه داد: بدین منظور سه کارگروه تخصصی برای تدوین پیش‌نویس نظام‌های فرهنگی‌تربیتی، پژوهشی و تبلیغی پیش‌بینی کرده‌ایم که در صورت تعریف و تامین اعتبار به زودی با مشارکت معاونت‌های پژوهش و فرهنگی تشکیل خواهند شد و تکلیف این سه نظام که بخشی از نظام تعلیم و تربیت هستند روشن شده و جای خالی‌ آنها در نظام جامع تعلیم و تربیت پر می‌شود.

وی یکی دیگر از محورهای فعالیت شورای برنامه‌ریزی آموزشی ‌ـ تربیتی را اصلاح همه عناصر و مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده نظام آموزشی این حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران شکل سامان‌ یافته‌ای دارد و در حال اجرا است و به صورت دائم در آن بازخوردگیری و اصلاح صورت می‌گیرد.

حصاری با بیان اینکه اصلاح نظام آموزشی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی آموزشی‌ ـ تربیتی قرار دارد ادامه داد: اصلاحاتی که هم‌اکنون در این نظام صورت می‌گیرد مربوط به دوره عمومی سطح دو (کارشناسی) می‌شود، اما جا دارد مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) و تمام مؤلفه‌های نظام آموزشی در شورای برنامه‌ریزی مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول