به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران حجتالاسلام علیاکبر حصاری با اشاره به فعالیتهای شورای برنامهریزی آموزشی ـ تربیتی حوزههای علمیه خواهران اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی کار این شورا تحول در نظام تعلیم و تربیت حوزههای علمیه خواهران است. در این زمینه طرحنامه مدیریت تحول آماده شده و به تصویب شورای معاونین مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران رسیده است، اما بررسی در دبیرخانه شورای برنامهریزی آموزشی ـ تربیتی نیازمند تعیین تکلیف از سوی شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران و تعیین و تامین بودجه مورد نیاز است.
وی این طرح را مبتنی بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توصیههای مراجع معظم تقلید دانست و اضافه کرد: این طرح با توجه به بازخوردهایی که از وضعیت فعلی گرفته شده است و با نگاه راهبردی به مجموعه تحولاتی که در جامعه وجود دارد یا برای آینده پیشبینی میشود با رعایت مصالح حوزههای علمیه ارائه خواهد شد.
دبیر شورای برنامهریزی آموزشی ـ تربیتی حوزههای علمیه خواهران تعریف خردهنظامهای «فرهنگی ـ تربیتی»، «پژوهشی» و «تبلیغی» را از محورهای دیگر فعالیت شورای برنامهریزی آموزشی ـ تربیتی حوزههای علمیه خواهران دانست و ادامه داد: بدین منظور سه کارگروه تخصصی برای تدوین پیشنویس نظامهای فرهنگیتربیتی، پژوهشی و تبلیغی پیشبینی کردهایم که در صورت تعریف و تامین اعتبار به زودی با مشارکت معاونتهای پژوهش و فرهنگی تشکیل خواهند شد و تکلیف این سه نظام که بخشی از نظام تعلیم و تربیت هستند روشن شده و جای خالی آنها در نظام جامع تعلیم و تربیت پر میشود.
وی یکی دیگر از محورهای فعالیت شورای برنامهریزی آموزشی ـ تربیتی را اصلاح همه عناصر و مؤلفههای تشکیلدهنده نظام آموزشی این حوزهها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نظام آموزشی حوزههای علمیه خواهران شکل سامان یافتهای دارد و در حال اجرا است و به صورت دائم در آن بازخوردگیری و اصلاح صورت میگیرد.
حصاری با بیان اینکه اصلاح نظام آموزشی در دستور کار شورای برنامهریزی آموزشی ـ تربیتی قرار دارد ادامه داد: اصلاحاتی که هماکنون در این نظام صورت میگیرد مربوط به دوره عمومی سطح دو (کارشناسی) میشود، اما جا دارد مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) و تمام مؤلفههای نظام آموزشی در شورای برنامهریزی مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.
انتهای پیام/ع20/د1000