اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جدال قهرمان و نایب قهرمان سال گذشته لیگ برتر

تراکتورسازی در نقش جهان صدرنشین خواهد شد / برای رسیدن به صدر باید از سپاهان هم گذشت

خبرگزاری فارس: حساس‌ترین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور بین دو تیم سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز، قهرمان و نایب قهرمان فصل پیش برگزار می‌شود.

تراکتورسازی در نقش جهان صدرنشین خواهد شد / برای رسیدن به صدر باید از سپاهان هم گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور این هفته تراکتورسازی در اصفهان مهمان سپاهان این شهر است.

این بازی به لحاظ جایگاه دو تیم از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. سپاهان قهرمان فصل پیش در حال حاضر در لیگ برتر صدرنشین است و تراکتورسازی که سال گذشته در مکان دوم قرار گرفته بود با یک امتیاز کمتر از سپاهان در مکان چهارم جدول در تعقیب صدرنشین است.

با در نظر گرفتن اینکه نفت تهران تیم دوم جدول با استقلال بازی دارد و فجرسپاسی شیراز نیز مهمان فولاد خوزستان است می‌توان پیش‌بینی کرد برنده بازی تراکتورسازی با سپاهان، صدرنشین لیگ برتر در پایان هفته سیزدهم خواهد شد.

در هفته دوازدهم سپاهان در اصفهان نتوانست از سد صبای قم بگذرد و به تساوی رضایت داد، اما تراکتورسازی در یکی از بهترین بازی‌های خود در چند فصل اخیر با دو گل استقلال تهران را شکست داد.

وضعیت سپاهان در خانه، زردپوشان شکست‌ناپذیر نیستند

سپاهان اصفهان پنج بازی در خانه خود برگزار کرده که سه برد، یک تساوی و یک شکست و کسب 10 امتیاز حاصل کار شاگردان کرانچار در بازی‌های خانگی است که میانگین دو امتیاز در هر بازی است.

سپاهان در اصفهان تیم‌های مس کرمان، پرسپولیس تهران و  فجر شیراز را مغلوب کرده، با تیم راه‌آهن به تساوی دو بر دو رضایت داده و از تیم سایپا با دو گل شکست‌خورده است. البته دربی شهر اصفهان بین سپاهان و ذوب آهن با چهار گل به سود سپاهانی‌ها به اتمام رسید که در این بازی ذوب آهنی‌ها میزبان بودند. ضمن اینکه بازی سپاهان اصفهان با گهر زاگرس نیز به دلیل بازی‌های آسیایی قهرمان فصل گذشته معوقه شده است.

عملکرد متوسط تراکتورسازی در خارج از خانه

تراکتورسازی در شش بازی خارج از خانه خود تنها شش امتیاز کسب کرده تا با میانگین یک امتیاز برای هر بازی عملکرد متوسطی را داشته باشد.

تنها برد خارج از خانه تراکتور مقابل شاگردان علی دایی به دست آمد. سه تساوی با تیم‌های پیکان تهران، ملوان بندرانزلی و نفت تهران و دو شکست در مصاف تیم‌های ذوب آهن اصفهان و فجر شیراز نتیجه تلاش تراکتورسازی در خارج از تبریز است.

سابقه بازی‌های دو تیم، برتری محسوس سپاهان

تراکتورسازی تبریز با سپاهان اصفهان تاکنون 28 بار به مصاف هم رفته‌اند که در 16 بازی سپاهانی‌ها به برتری دست یافته‌اند و تنها چهار بازی به سود تراکتورسازی خاتمه یافته و در هشت بازی نیز تساوی حاکم شده است.

نخستین بازی دو تیم در اردیبهشت 54 در تبریز برگزار شد که با تساوی یک بر یک به اتمام رسید و آخرین بازی دو تیم نیز در اسفند سال گذشته با تک گل حاتمی به سود تراکتورسازی خاتمه یافت.

تراکتورسازی در سال 70 نخستین پیروزی خود را مقابل سپاهان به دست آورد. در این بازی شاگردان واسیلی گوجا با نتیجه سه بر یک سپاهان را با گل‌های سیروس دین محمدی(دو گل) و کریم باقری شکست دادند.

تراکتورسازان در سال‌های 79 و سال 81 نیز با اینکه در انتهای جدول قرار داشتند سپاهان را مغلوب کردند. این تیم در سال 79 با دو گل حسین خطیبی در تبریز زردپوشان را با شکست بدرقه کرده و در سال 81 نیز در اصفهان به تنها برد خود در این شهر با تک گل  فرشباف نائل آمدند.

آخرین و چهارمین برد تراکتورسازی اسفند سال گذشته به دست آمد و جالب اینکه تراکتورسازی سه برد خود مقابل سپاهان را در وضعیت بحرانی به دست آورده است.

بدترین شکست تراکتورسازی در لیگ برتر بازی برگشت سال گذشته به نتیجه سه بر یک در تبریز رقم خورد.

دو تیم در لیگ برتر هشت بار به مصاف هم رفتند که دو برد برای تراکتورسازی ثبت شده و چهار برد نیز برای سپاهانی‌ها حاصل شده و دو بازی نیز با تقسیم امتیازات خاتمه یافته است.

مهاجمان سپاهان در طول تاریخ بازی‌های خود با تراکتور 35 بار دروازه تراکتورسازی را گشوده و تراکتورسازی نیز متقابلاً 18 بار توپ را وارد دروازه سپاهان کرده است.

جذابیت‌های بازی‌های تراکتورسازی با سپاهان

بهترین گلزن تراکتورسازی مقابل سپاهان حسین خطیبی با سه گل زده است.

حسن آذرنیا سابقه رو در رویی با سپاهانی‌ها هم به عنوان بازیکن، هم مربی و هم سرپرست دارد.

شماره 25 سپاهان به یاد شادروان رضا حسن‌زاده برای همیشه بایگانی شده است. حسن‌زاده چند سال در سپاهان بازی کرده بود و هنگام مرگش عضو تیم تراکتورسازی بود.

بازی دو تیم در چهار بهمن 1377 در تبریز در حالی که با دو گل به سود سپاهان بود به علت اعتراض تراکتورسازی ناتمام مانده و از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این بازی سه بر صفر به سود سپاهان اعلام شد.

ناصر فرشباف، رضا حسن‌زاده، هدایت شهریاری و رسول خطیبی بازیکنان تیم تراکتورسازی هستند که سابقه بازی در سپاهان را دارند. از بین سپاهانی‌ها نیز سیدمهدی سیدصالحی و فرزاد حاتمی متقابلاً در تراکتورسازی بازی کرده‌اند.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول