اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ادامه بازی‌های لیگ برتر

تراکتور با زیر گرفتن استقلال به صف مدعیان می‌رسد/ تسویه حساب در مستطیل سبز

خبرگزاری فارس: در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشور، روز شنبه تراکتورسازی تبریز میزبان تیم استقلال تهران خواهد بود.

تراکتور با زیر گرفتن استقلال به صف مدعیان می‌رسد/ تسویه حساب در مستطیل سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بازی تیم‌های تراکتورسازی با استقلال در چند فصل اخیر همیشه حساسیت خود را داشته و شاید مهم‌ترین نبرد یک تیم شهرستانی با تیمی از پایتخت محسوب شود.

جنگ لفظی بین مدیر باشگاه تراکتورسازی و مربی استقلال که سال گذشته هدایت تیم تبریزی را بر عهده داشت، حضور چند بازیکن فصل گذشته تراکتورسازی در تیم فعلی استقلال، حق‌کشی تیم تراکتورسازی مقابل استقلال در آخرین بازی دو تیم که طلسم 10 سال شکست‌ناپذیری تراکتورسازان به آبی‌پوشان پایان بخشید همچنین موقعیت دو تیم در جدول رده‌بندی که تقریباً از صدر جدول دور مانده‌اند، از دیگر مواردی است که بر این بازی حساسیت دو چندان بخشیده‌اند.

به همین سبب فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت که برای این بازی ناظر ویژه در نظر گرفته و خود بهروان رئیس سازمان لیگ برتر نیز در ورزشگاه یادگار امام حضور داشته باشد.

16 سال شکست‌ناپذیری استقلال در تبریز

بدون شک بازی تراکتورسازی با استقلال تهران حساس‌ترین بازی لیگ برتر در خارج از تهران است. نبرد پرطرفدارترین تیم شهرستانی به یکی از دو تیم اصلی پایتخت تمام نگاه‌ها را روز شنبه به خود جلب خواهد کرد.

تراکتورسازی در نخستین دوره لیگ برتر هر دو بازی خود را به استقلال واگذار کرد، بازی دو تیم در دوره نهم با تساوی همراه بود، در دوره دهم یک تساوی در تبریز به همراه برد تاریخی تراکتور در تهران حاصل کار دو تیم بود.

سال گذشته تراکتورسازی برد خود را در تهران تکرار کرد اما در تبریز پیش از استقلال اسیر اشتباهات داوری شد و بازی را واگذار کرد.

تیم استقلال تهران با اینکه در دو فصل گذشته در تهران به تراکتورسازی باخته است اما از آخرین شکست این تیم در تبریز 16 سال زمان سپری شده است.

تراکتورسازی در سال 75 در ورزشگاه یادگار امام با گل‌های تقی تخت‌کیانی و اسماعیل حلالی دو بر یک استقلال را شکست داد.

موقعیت دو تیم در جدول

تیم تراکتورسازی تبریز با 17 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد، این تیم سه امتیاز از صدر جدول فاصله داشته و اگر در بازی مقابل استقلال به پیروزی نرسید فاصله امتیازات تراکتورسازی با پیشتازان جدول افزایش خواهد یافت.

اما وضعیت استقلال در جدول رده‌بندی به مراتب بهتر از تراکتورسازی است، 19 امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم زمانی برای استقلالی‌ها نتیجه قابل قبولی محسوب می‌شود که اگر این تیم در بازی عقب افتاده خود مقابل پیکان به پیروزی برسد با دو امتیاز برتری صدرنشین خواهد شد.

تراکتور در خانه نباخته/استقلال در بیرون از خانه

تراکتورسازی در بازی‌های خانگی خود تیم‌های گهر زاگرس، مس کرمان و نفت آبادان را شکست داده و مقابل سایپای کرج و صبای قم به تساوی دست یافته تا حاصل کار این تیم در پنج بازی خانگی 11 امتیاز باشد.

اما کارنامه استقلال نیز در بازی‌های خارج از خانه درخشان است، این تیم در کرمان با مس مساوی کرده و در آبادان دو بر یک نفت و در اصفهان دو بر صفر ذوب آهن را مغلوب خود کرده تا از سه بازی هفت امتیاز از شهرستان‌ها کسب کرده باشد.

با این اوصاف نه تیم تراکتورسازی در خانه مغلوب حریفان خود شده و نه تیم استقلال در خارج از تهران بازیی را واگذار کرده است.

خبر خوش برای مدافعان تراکتورسازی

آمار گل زده تنها شش تیم لیگ برتری در رقابت‌های این فصل یک رقمی است که یکی تیم استقلال است. زدن 9 گل در 10 بازی حتی از میانگین یک گل در هر بازی نیز کمتر است و به این معنا است که استقلال در خط حمله با مشکلات فراوانی همراه بوده و استفاده از حنیف عمران‌زاده در خط حمله نیز موید ضعف مهاجمان این تیم است.

فرهاد مجیدی بهترین گلزن بازی‌های استقلال با تراکتورسازی با هشت گل زده نیز از فوتبال خداحافظی کرده تا به نوعی مدافعان تراکتورسازی از این اخبار خوشحال باشند البته دست کم گرفتن تیم مهمان می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای تیم تراکتورسازی داشته باشد.

روز سخت مهاجمان تراکتورسازی در مقابل بهترین خط دفاعی لیگ برتر

اما در عکس مطلب قبلی، استقلال در 10 بازی تنها چهار گل دریافت کرده و بهترین خط دفاعی لیگ برتر را به خود اختصاص داده است.

خط حمله تراکتورسازی به لطف دو تیم گهر زاگرس و نفت آبادان از وضعیت خوبی بهره می‌برد و تراکتوری‌ها امیدوار هستد بتوانند با پیروزی بر استقلال به صف مدعیان لیگ برتر بازگردند.

بازی استقلال و تراکتورسازی هر چند به ظاهر سه امتیاز دارد اما نتیجه آن تا مدت‌ها در ذهن طرفداران دو تیم مانده و برای بازی بعدی لحظه‌شماری خواهند کرد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول