اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پیشکسوت و فعال مطبوعاتی:

نداشتن امنیت شغلی مشکل اصلی خبرنگاران است

خبرگزاری فارس: یک پیشکسوت و فعال مطبوعاتی گفت: نداشتن امنیت شغلی مشکل اصلی خبرنگاران است و خبرنگاران حق دارند از حقوق خبرنگاری بهره‌مند شوند.

نداشتن امنیت شغلی مشکل اصلی خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشریه باختر با ویژگی‌های خاص خود به‌عنوان نخستین نشریه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کرمانشاه منتشر شد و با گذشت 23 سال باختر بدون وقفه در ابتدا هفته‌ای یک‌بار و سپس 2 بار و امروزه یک روز در میان با 24 و 28 صفحه منتشر می‌شود.

کامران سعادت، مدیر مسئول روزنامه باختر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: ما اعتقاد داریم مردم بهتر از نویسندگان و گردانندگان نشریه، مسائل را درک می‌کنند.

وی تصریح کرد: باختر در سال 68 منتشر شد و یک رکورد مطبوعاتی محسوب می‌شد، چراکه از انقلاب مشروطه تا اوایل دهه 50 و بعد از دهه 50 در استان‌ها روزنامه نبود.

سعادت با بیان اینکه باختر در یک برهه خاص بعد از پیروزی انقلاب و 8 سال دفاع مقدس منتشر شد، تاکید کرد: در شرایطی که هنوز استان از زیر صدمات جنگ کمر راست نکرده و با افتخار پیروزی انقلاب را پشت سر گذاشته بود، باختر به‌عنوان یک نشریه متفاوت در کرمانشاه منتشر شد.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه باختر خاطرنشان کرد: باختر از لحاظ فنی در برهه‌ای از زمان منتشر شد که از لحاظ چاپ، حروف‌چینی و صفحه‌آرایی با دو شیوه سنتی و صفحه‌بندی جدید روبه‌رو بود.

سعادت دلایل موفقیت نشریه باختر را این دانست که مردم حافظه تاریخی خوبی دارند، چراکه باختر یک سابقه مطبوعاتی بسیار کهن را به‌دنبال دارد و به‌عبارتی می‌توان گفت از سال 1298 با راه‌اندازی مطبعه سعادت، باختر این سابقه مطبوعاتی را یدک می‌کشد و بعد از آن «روزنامه سعادت ایران» تا سال 44 در کرمانشاه منتشر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: سابقه مطبوعاتی غنی که باختر به همراه داشت، باعث آن شد که مردم باختر را یک روزنامه امتحان پس داده به حساب آورند.

وی افزود: پشتکار، دغدغه انتشار مرتب روزنامه، در نظر گرفتن افکار عمومی، بیان حرف دل مردم، عدم باندبازی، مستقل بودن و در راه منافع انقلاب و مردم قدم برداشتن از دلایل موفقیت و جلب اعتماد مردم استان به باختر است.

سعادت با اشاره به برخی از مشکلات نشریات، تصریح کرد: مشکلات مالی، کمبود کاغذ و در قسمت فنی نبود چاپخانه‌ای ویژه روزنامه در استان و دستگاه تازنی روزنامه از جمله مشکلاتی است که روزنامه‌های استان با آن مواجه هستند.

وی اظهار کرد: استان‌های همجوار استان دارای چاپخانه‌های پیشرفته و ماشین‌آلات چاپ بزرگ هستند، اما به خاطر تعصبی که به استان داریم، علی‌رغم هزینه کم و کیفیت بهتر، دوست نداریم چاپ روزنامه را به استان‌های هم‌جوار یا تهران بفرستیم.

سعادت گفت: خبرنگاران بسیار خوبی در استان کرمانشاه داریم، اما چون ضابطه‌ای برای نگه‌داشتن، معرفی و به کار گماردن آنها نداریم، در این رابطه موفق نیستیم.

وی افزود: برخی‌ها نیز هر کسی را بدون ضابطه خبرنگاری به این شغل می‌پذیرند، لذا شأن خبرنگاری نتوانسته آن جایگاه واقعی خودش را پیدا کند.

سعادت حضور خبرنگاران جدید که وارد حیطه مطبوعات می‌شوند و بعد می‌روند و گمنامی خبرنگاران واقعی در این عرصه را از دلایل آشفتگی دنیای خبرنگاری استان عنوان کرد.

وی نداشتن امنیت شغلی خبرنگاران را اصلی‌ترین مشکل این شغل دانست و گفت: خبرنگاران استان حق دارند از تمام حقوق خبرنگاری بهره‌مند شوند، چراکه در قبال زحمتی که می‌کشند باید تامین مالی و بیمه‌ای شوند.

سعادت تصریح کرد: مطبوعات باید به‌دنبال جایگاه واقعی خود باشند، زیرا چشم و چراغ جامعه هستند.

وی بیان داشت: مسئولان باید از مطبوعات درخواست داشته باشند و می‌توان گفت این مردم هستند که این جایگاه را به مطبوعات ما بخشیده‌اند و باید از همه آنها تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول