اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از سومین روز جشنواره کودک:

از سوپرمن بودن خبرنگاران اصفهانی تا بذله‌گویی‌های مداوم علی اوسیوند

خبرگزاری فارس: سومین روز از جشنواره کودک در حالی سپری شد که مسئولان برگزاری مراسم به طور کامل ماورایی بودن خبرنگاران اصفهانی را باور کردند.

از سوپرمن بودن خبرنگاران اصفهانی تا بذله‌گویی‌های مداوم علی اوسیوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با گذشت سه روز از جشنواره کودک و نوجوان به این نتیجه رسیدیم که مسئولان اصفهانی ماورایی و سوپرمن بودن خبرنگاران اصفهانی را باور کرده‌ا‌ند چراکه این گروه از خبرنگاران از صبح تا شب نه نیاز به غذایی برای خوردن دارند و نه نیازمند مکانی برای استراحت هستند ضمن اینکه به نظر می‌رسد اخبار خود را نیز بدون وسایلی مانند کامپیوتر و اینترنت و تنها با انگشت اشاره و به شکل فضایی برای خبرگزاری‌های خود ارسال می‌کنند.

در این میان خبرنگاران تهرانی و البته آن دسته از خبرنگارانی که برای اسپانسر جشنواره کودک کار می‌کنند ضمن برخورداری از امکانات رفاهی همانند دیگر مهمانان تهرانی بر سر سفره‌های رنگینی می‌نشینند که در آنها انواع خوراک‌ها، کباب‌ها و خورش‌ها به همراه حداقل پنج نوع سالاد، چند نوع ماست، انواع ترشی، دسر و نوشیدنی جلب توجه می‌کند و زمانی که پس از صرف شام و ناهار بر میزهای خالی رستوران نظری بیاندازیم، متوجه می‌شویم انواع غذاها و دسرها دست نخورده و یا ناخنک زده باقی مانده است و اسراف بر سر این سفره‌ها از نظر دور نمی‌ماند.

سوالی که پیش می‌آید این است در حالی که مسئولان شهرستان با خبرنگاران همشهری خود چنین برخوردهایی دارند چگونه انتظار دارند مسئولان تهرانی با دیدی غیر شهرستانی به آنها بنگرند و به جز کارهای اجرایی مراسم آنها را در طرح‌های جشنواره کودک نیز شرکت دهند؟

نکته جالب اینجاست که مسئولان برگزاری تالار فرشچیان با این شرایط از خبرنگاران گلایه دارند که چرا در تمام پنج نشست تالار که هرکدام به همراه فیلم خود و بدون در نظر گرفتن تأخیرها حداقل دو ساعت به طول می‌انجامد، شرکت نمی‌کنند و مدام تاکید می‌کنند که وسایل پذیرایی از شما(چای، قهوه و کیک!) در تالار فراهم است.

*‌ پخش فیلم مروارید سه بار متوالی قطع شد

در سومین روز از جشنواره کودک و نوجوان پخش فیلم مروارید یک‌بار به علت اشکال در صدای نسخه فیلم موجود در تالار فرشچیان و دو بار به سبب اشکال فنی در خود تالار قطع شد و با توجه به اینکه فیلم 40 دقیقه دیرتر از زمان اعلام شده آغاز شده بود، این تأخیر به یک ساعت رسید که بسیاری از تماشاچیان نیز به علت تأخیر سالن را ترک کردند.

*‌ حسن‌پور کارگردان فیلم مروارید که باید ساعت 10 در سینما قدس حضور پیدا می‌کرد ضمن انتقاد از زمان برگزاری فیلم و اشکال‌هایی که در پخش وجود داشت از همه عذرخواهی کرده و خطاب به مسئولان پخش فیلم گفت: این رسمش نیست، من باید در دقایق آینده به سینما قدس بروم و نمی‌توانم در خدمت شما باشم، این بی‌نظمی در برنامه‌های همه از جمله من وقفه و خلل ایجاد کرد.

*‌ نشست فیلم مروارید با بذله‌گویی‌های مداوم علی اوسیوند همراه بود که برای تماشاگران بسیار جذاب بود.

یکی از حضار در حال تعریف از فیلم و تشکر از عوامل آن بود که  مجری گفت: گرچه سوال نداشتید اما نظر خوبی بود. در این هنگام اوسیوند خطاب به حضار سالن گفت «هیچکی از فیلم بد نگه، چون ما زیر آب سوختیم» و زمانی که با خنده حضار مواجه شد، ادامه داد «والا! ما پوست انداختیم توی آفتاب برای فیلم، حالا شما نشستین زیر یک سایبان و کنفرانس می‌دهید.» که تماشاگران به شدت خندیدند.

*‌ در بخشی از نشست یکی از حاضران در سالن از حسن‌پور خواست که رزومه خود را برای شناخت بیشتر تماشاگران بیان کند که در این هنگام علی اوسیوند گفت «بانی فیلم بخون دیگه!»

*‌ علی اوسیوند در بخشی از نشست در حال کشاکش با یکی از حضار بود که تاکید داشت که یک کودک تهرانی فیلم مروارید را نمی‌تواند درک ‌کند که اوسیوند گفت «بچه تهرانی، مال تهرانه، مال  مریخ که نیست، این فیلم مربوط به همه بچه‌های ایرانی و برای همه قابل درک است که فرد مورد نظر این موضوع را نپذیرفت».

در نهایت اوسیوند خطاب به وی گفت «بعد بیرون بحث می‌کنیم که یا حالت رو می‌گیرم و یا...»

*‌ در بخش دیگری از نشست یکی از حضار اظهار کرد: به نظر من فیلمنامه این کار ضعیف بود که در این هنگام با نگاه کردن به چهره اوسیوند زبانش گرفت و گفت «آقای اوسیوند نکنه که شما قبول ندارین؟» که وی در جواب خندید و گفت: شما ادامه بده، بعد من نظرمو می‌گم»

*‌ از نکته‌های جالب توجه این نشست این بود که مجری مدام صحبت‌های مهمانان و پرسش‌نندگان را قطع می‌کرد تا تأخیر فیلم جبران شود و کارگردان هرچه زودتر راهی سینما قدس شود.

* همچنین در هنگام پخش فیلم «مروارید» زیر صندلی‌های سالم پر از لیوان‌های چای و پوسته‌‌های کیک بود که پس از نشست‌های قبلی جمع‌آوری نشده و صحنه نامناسبی در پیش چشم مهمانان به وجود آورده بود.

به گزارش فارس همچنین به علت مشکلات فنی سالن صدای فیلم «گورداله و عمه غوله» بسیار نامناسب، بلند و نامفهوم بود و سبب شده بود ترانه‌های زیاد فیلم مفهوم نباشد و این در حالی است که مسئولان تالار فرشچیان پیش از برگزاری جشنواره بر این موضوع تاکید کرده بودند که مشکلات سالن به طور کامل برطرف شده است.

در سومین روز از جشنواره بیست و ششم کودک برخی از مهمانان مانند امید زندگانی اصفهان را ترک کردند و برخی مانند علی اوسیوند به جمع بازیگران مهمان جشنواره پیوستند.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول