اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان خبر داد

رشد 14 درصدی جمع‌آوری صدقات در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌‌وبلوچستان گفت: جمع‌آوری صدقات در نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 14 درصد در این استان رشد داشته است.

رشد 14 درصدی جمع‌آوری صدقات در سیستان‌وبلوچستان

علیرضا دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زمینه میزان جمع‌آوری صدقات مردم نیکوکار استان در زاهدان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، 7 میلیارد و 79 میلیون و 944 هزار و 69 ریال صدقه توسط مردم سخاوتمند استان برای کمک به نیازمندان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه میزان جمع‌آوری صدقات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است، افزود: طی این مدت، مردم خیر و نیکوکار استان ماهیانه به طور میانگین یک میلیارد و 100 میلیون ریال صدقه واریز کرده‌اند که این امر نشان از اعتقاد بالای دینی مردم و کمک به همنوعان نیازمند و محروم دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان‌‌وبلوچستان ادامه داد: براساس نظر نماینده ولی‌فقیه در این نهاد، مبالغ جمع‌آوری شده صدقات در سرفصل‌های مختلفی از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، کمک به امر ازدواج نیازمندان، اشتغال و خودکفایی، کمک به مسکن مددجویان و... هزینه می‌شود.

دهقان بیان کرد: تعداد مشترکین صندوق‌های صدقات 90 هزار و 917 مشترک است که از این تعداد 85 هزار و 658 مشترک صندوق کوچک شامل منازل، فروشگاه‌ها و 5 هزار و 259 مشترک صندوق‌های متوسط و بزرگ شامل سازمان‌های دولتی، معابر، میادین و مکان‌های عمومی می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندانی که تمایل به دریافت صندوق صدقات در منازل یا فروشگاه‌ها دارند می‌توانند به کمیته امداد محل زندگی خود مراجعه و یا در سایت کمیته امداد استان به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان‌‌وبلوچستان گفت: در این مدت بیش از 142 هزار انواع صندوق صدقات توسط نیروهای پرتلاش این نهاد تخلیه شده است.

دهقان از مردم استان خواست هنگام مراجعه این نیروها برای تخلیه صندوق صدقات، کارت شناسایی معتبر و یا برگ مأموریت اداری از آنها اخذ کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول