اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

120 هزار کلاس نوبت بعد‌ از‌ ظهر حذف شد

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جاری تحصیلی 180 هزار کلاس از نوبت بعد از ظهر به صبح منتقل شد و 60 هزار کلاس دیگر باقی مانده است.

120 هزار کلاس نوبت بعد‌ از‌ ظهر حذف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا حاجی‌بابایی بعدازظهر امروز در کارگاه آموزش تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: تعداد کلاس‌ها در سطح کشور 560 هزار کلاس است و بیش از 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور از آن استفاده می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شش ساله شدن دوره ابتدایی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و برای رسیدن دانش‌آموز به شاخص‌های مورد نظر ضروری است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در کشور 560 هزار کلاس درس وجود دارد که به دلیل اهمیت دوره ابتدایی 320 هزار کلاس آن مربوط به این دوره است.

این مقام مسئول افزود: در شرایط کنونی باید تمام امکانات کشور برای آموزش و پرورش بسیج شود تا به این وسیله شاهد کاهش حل مشکلات در ایران اسلامی باشیم.

حاجی‌بابایی نظام جدید آموزشی کشور را کلید نگاهی دوباره و تحول‌گرایانه در آموزش دانش‌آموزان دانست و اضافه کرد: این نظام بعد از 30 سال توانست تحولی جدید در آموزش و پرورش کشور ایجاد کند که نتیجه آن تربیت مناسب دانش‌آموزان و تغییر نگاه مسئولان به این سازمان است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، طرح تحول بنیادین اکنون در آغاز راه است به گونه‌ای که در ابتدای سال جدید تحصیلی 40 سیاست و 290 اقدام اجرایی در راستای تغییرات نظام آموزش و پرورش در سطح کشور اجرا شد.

وی در ادامه دانشگاه فرهنگیان را مهم‌ترین دانشگاه کشور دانست و تصریح کرد: افرادی که در این مکان پذیرفته می‌شوند در آینده اشخاصی را تربیت می‌کنند که به واقع آینده‌سازان ایران اسلامی هستند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش کشور را تضمین می‌کند و در سال‌های آینده این دانشگاه به سمت بومی‌سازی می‌رود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در نخستین سال فعالیت دانشگاه فرهنگیان 25 هزار دانشجو پذیرفته شدند که 17 هزار نفر برای دوره ابتدایی آموزش می‌بینند و 6 هزار نفر از این افراد نیز دارای معدل 20 هستند.

وی نظام رتبه‌بندی معلمان را از اقدامات آتی دانشگاه فرهنگیان دانست و اظهار داشت: با عملیاتی شدن این نظام در آینده دانشگاه فرهنگیان دوره‌های فوق لیسانس و دکترا را نیز برای معلمان تعریف می‌کند.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس یکی از کلیدی‌ترین و محکم‌ترین ارکان مقاومت فرهنگیان و دانش‌آموزان بودند و امروز نیز آموزش و پرورش اصلی‌ترین پشتوانه نظام در مقابله با توطئه‌های استکبار است.

وی همچنین از حادثه منجر به فوت تعدادی از دانش‌آموزان بروجنی اظهار تاسف کرد و افزود: در میان قربانیان علاوه بر دانش‌آموزان مدیر و معاون مدرسه نیز فوت کردند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول