اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

24 موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 24 مورد وقف در این استان به ثبت رسیده است.

24 موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: وقف یکی از بزرگ‌ترین نهادهای اسلامی بخش سوم در کنار نهاد عظیم بیت‌المال و دولت است و از این جهت، نقش بسیار بزرگی در احیای اقتصاد در زمینه افزایش سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی، بهره‌وری، کاهش فقر نسبی، و حذف فقر مطلق به مثابه علل مستقیم و غیر مستقیم توسعه اقتصادی می‌تواند ایفا کند.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند به انباشت سرمایه فیزیکی و انباشت سرمایه انسانی، و بهره‌وری نیز به مثابه علل مستقیم رشد اقتصادی کمک شایانی کند، گفت: این کمک به نحوی است که موجب عادلانه شدن رشد و موافق با فقرا بودن آن خواهد شد.

طباطبایی یکی از ابزارهای مهم اقتصاد اسلامی را ایجاد رشد عادلانه نهاد اصلاح شده وقف برشمرد و گفت: وقف است که می‌تواند در عصر جهانی‌شدن به کمک دولت اسلامی بشتابد و موجب رفاه جامعه اسلامی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از ثبت 24 مورد وقف در این استان خبر داد و گفت: وقف‌های ثبت شده در این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون شامل هشت مورد موقوفه در شهرستان شهرکرد، شش موقوفه در بروجن و 10 موقوفه در شهرستان لردگان است.

وی با بیان اینکه این موقوفات بیش از 40 میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده‌ است، افزود: امتیاز وقف این است که عملی است صالح و باقی، و انفاقی است عاری از منت، و احسانی است ‏خالی از اذیت و به دور از تحقیر شخصیت دیگران، و تصدقی دایمی و مستمر و بدون ریا است.

طباطبایی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام، گفت: جایگاه وقف در اسلام در توجه عمیق به جایگاه احسان اقتصادی و عدالت اقتصادی درک می‌شود، نه باید وقف و قرض‌الحسنه و دیگر نهادهای بخش سوم را آنقدر بزرگ کرد که بخواهیم با آن‌ها بیشتر مشکلات نظام اقتصادی جامعه اسلامی را حل کنیم و به تمدن‌سازی اسلامی بپردازیم، و نه آنقدر آن‌ها را کوچک کنیم که بگوئیم دیگر وقف، و قرض‌الحسنه و... کارایی لازم را ندارند و بدان‌ها بی‌توجه باشیم.

وی با بیان اینکه وقف ابعاد مختلفی داشته و می‌تواند در عصر جدید به این ابعاد توسعه دهد، گفت: از دیدگاه اقتصاد توسعه می‌توان برای وقف وظایف گسترده‌تری در رشد اقتصادی مداوم، کاهش مداوم نابرابری، و حذف فقر مطلق لحاظ کرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول