اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن تجارت شهرستان دشتستان خبر داد

اجرای طرح استفاده از سامانه صندوق فروش در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: از ابتدای سال 92 تمام واحد‌های تجاری دشتستان ملزم به اجرای طرح استفاده از سامانه صندوق فروش در بنگاه‌های اقتصادی خود هستند.

اجرای طرح استفاده از سامانه صندوق فروش در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان ابوالقاسم محمدزاده در نشست با مدیران اصناف شهرستان دشتستان اظهار داشت: حوزه اصناف یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت اداره صنعت، معدن و تجارت است و در شهرستان دشتستان در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف اقدامات گسترده و ارزنده‌ای در این حوزه صورت پذیرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: با توجه به اولویت‌بندی صاحبان مشاغل صنفی از این پس نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق فروش در تمام واحدهای صنفی شهرستان دشتستان الزامی است.

محمدزاده بیان داشت: این امر در راستای اجرایی شدن  ماده 121 قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور و با توجه به هماهنگی به‌عمل آمده وزارت صنعت معدن و تجارت با شورای اصناف کشور صورت گرفته و به سرعت در حال تحقق و اجرایی شدن است.

وی اضافه کرد: بر این اساس سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، فروشندگان آهن‌آلات، فروشندگان لوازم صوتی و تصویری، فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت‌افزاری، فروشندگان ماشین‌های اداری و تجهیزات مربوط به آنها، فروشندگان لوازم خانگی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و غدا فروشی‌ها، هتل و هتل آپارتمان‌ها‌، مشاوران املاک و مستغلات و داروخانه‌ها ملزم به اجرای این طرح هستند.

این مسئول در ارتباط با زمان شروع و کارآیی سیستم سامانه فروش ابراز داشت: از ابتدای سال 1392 کلیه واحد‌های تجاری ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش یا رایانه سیستم نرم‌افزاری - فروشگاهی‌، صدور الکترونیکی صورتحساب فروش یا فاکتور هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: بر اساس این قانون مودیان مالیاتی نیز ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش هستند و در صورت عدم نصب و استفاده از این سامانه از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوطه محروم خواهند شد.

وی افزود: هزینه‌هایی که بابت خرید و نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه صندوق فروش یا رایانه توسط صاحبان مشاغل مذکور، (اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) از درآمد مشمول مالیات مودیان در اولین سال استفاده قابل کسر است.

محمدزاده با تشریح اهداف اجرای این طرح گفت: هدف از این اقدام را شفافیت در مبادلات اقتصادی و تشخیص صحیح درآمدهای مودیان مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان اذعان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، وزارت صنعت معدن و تجارت مکلف شده است با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و شورای اصناف کشور تا پایان سال دوم برنامه توسعه کشور، صاحبان مشاغل را بر اساس اولویت ملزم به استفاده از صندوق فروش کند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول